اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، شرکت بیمه ملت با درک صحیح از این مشکل، راهحلی خلاقانه برای آن اندیشیده است، بهطوریکه میتوان آن را الگویی برای سایر بخشها نیز قرار داد. «کارت اعتباری» بیمه ملت نه فقط تفاوتی با پول نقد ندارد، بلکه میتواند در بسیاری موارد مانند خرید از فروشگاههای طرف قرارداد، امکان تخفیف بر روی کالاها را تا حد قابل قبولی فراهم کرده و شرایط خرید غیرحضوری و اینترنتی و شارژ مجدد را نیز ایجاد کند.

این کارت که هم با خرید بیمه عمر و زندگی و هم از طریق قرارداد سازمانی قابل دریافت است، نه فقط یک راهحل سریع برای حل مشکل اقتصادی افراد متقاضی است، بلکه از تزریق نقدینگی جدید تا حدی خودداری کرده و مبلغ تسهیلات را به نقطه هدف در فروشگاههای طرف قرارداد هدایت میکند.

این روش را میتوان گام مهمی در راستای حمایت از تولید دانست، چراکه با توسعه شبکه فروشندگان، نه فقط خدمت‌رسانی به تسهیلات‌گیرندگان بهبود مییابد، بلکه میزان فروش فروشندگان نیز بیشتر میشود و در نتیجه به تولید بیشتر میانجامد.

یکی دیگر از مزایای کارت اعتباری، امکان مدیریت مالی دارنده کارت است. شرایط مالی و اقتصادی پیش آمده در کشور، مردم را نه فقط از نظر اقتصادی، بلکه از نظر روانی نیز تحت فشار قرار داده است. درآمد مردم جامعه به صورت مستقیم کاهش یافته است، در نتیجه آنها در مورد آینده خود نگران میشوند و از طریق مقتصد شدن، نسبت به آن واکنش نشان میدهند.

در هنگام خرید، کالاهای با برند ارزانتر را انتخاب میکنند و فقط کالاهای مورد احتیاج خود را خریداری میکنند و بسیار ترجیح میدهند که هزینه و مبلغ خرید را به صورت اعتباری و اقساطی پرداخت کنند تا مجبور نباشند درآمد و سرمایه خود را یکجا خرج کنند. اینها را میتوان «مدیریت مصرف» یا «مدیریت هزینه» نامید؛ اقدامی که در دوره افزایش درآمدها از آن خبری نیست.

شرکت بیمه ملت با افزایش گستره مصرف کارت اعتباری و توسعه دامنه فروشگاههای طرف قرارداد، تلاش میکند فرهنگ خرید اعتباری را بیش از پیش ترویج داده و خدمت بیشتری به جامعه هدف خود ارائه کند.