به گزارش «نود اقتصادی»،  امروز دوشنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، قزوین، البرز و استان‌های قم، مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و بخش‌هایی از اصفهان بارندگی، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رعد و برق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در این روز بیشینه بارش‌ها در استان‌های چهار محال و بختیاری، شمال خوزستان و جنوب لرستان خواهد بود.

سه‌شنبه ضمن ادامه بارش‌ها در مناطق ذکر شده با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، از مقدار بارش‌ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور کاسته شده و در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد بارش و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

شدت بارش در روز سه‌شنبه در استان‌های چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد و شرق خوزستان است. در این روز وقوع بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و شمال کرمان دور از انتظار نیست. از اواخر وقت سه‌شنبه، با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور بارش‌ها در این ناحیه مجددا آغاز خواهد شد.

طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

امروز و فردا غرب خلیج فارس و از چهارشنبه تا جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می‌شود.

منبع: سازمان هواشناسی