«نود اقتصادی»- ۱- 8 صبح اول ژوئن 2009، رسانه‌های آمریکایی از بزرگترین ورشکستگی صنعتی در این کشور رونمایی کردند.
جنرال موتورز سمبل صنعت بزرگترین اقتصاد جهان و نماد فناوری آمریکا ورشکست شد.

۲-جمعه 19 آذر 1400 ، با امضای وزیر کار جمهوری اسلامی نامه‌ای منتشر می‌شود که حاوی پیشنهادی به دیگر وزرای کابینه برای واگذاری 46.23 درصد از سهام ایران خودرو است.
در متن این نامه با اشاره به بازدهی صفر این مجموعه اقتصادی برای شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار به وزرای اقتصاد و صمت پیشنهاد شده است ، تمام سهام دولت و شرکت‌های وابسته به صورت بلوکی به بخش خصوصی واگذار شود.

۳-برگردیم به داستان جنرال موتورز- با منطق وزیر کار و پیروی از از قواعد اقتصاد لیبرال مسلما امروز نباید نامی از کرایسلر، جنرال موتورز و حتی فورد در صنعت خودروسازی دنیا باشد.
اما داستان اوباما و جنرال موتورز با آنچه در ذهن سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی کشور می‌گذرد تفاوت چشمگیری دارد.

بر خلاف انتظار و با فراگیری بحران در خودروسازی آمریکا با حمایت کاخ سفید 60 درصد سهام جنرال موتورز به دولت آمریکا واگذار می‌شود. 

کمک 50 میلیارد دلاری به این شرکت و  حمایت 80 میلیارد دلاری از صنعت خودرو گوشه‌ای از برنامه نجات خودروسازی در آمریکای 2009 است.

در نهایت این دولت است که ناجی صنعت در قلب اقتصاد لیبرال می‌شود. البته نه با فروش سهام یا ورشکستگی و انحلال بلکه با تملک سهام.

کلام آخر: آقای وزیر اگر شناخت بیش از بیست سال از جنابعالی نبود، حتما تیتر این نوشته «پوست خربزه نیویورک نشین‌ها زیر پای وزیر کار» بود که خود داستان مفصلی دارد که باید به آن پرداخت، اما نه تنها به وزیر کار که به مجموعه دولت باید یادآور شد فروش سهام شرکت هایی چون ایران خودرو آن هم با زیان چند ده هزار میلیارد تومانی با مکتب های اقتصاد سرمایه داری هم سازگار نیست، چه برسد به دولتی که داعیه دار اقتصاد عدالت محور است.

جناب وزیر هم اکنون در مجموعه وزارت کار از شستا گرفته تا صندوق های بازنشستگی و از تاپیکو گرفته تا تیپیکو صدها شرکت ریز و درشت وجود دارند که بالای 50 درصد سهام آن متعلق به شماست و بازدهی آن‌ها نسبت به ارزش روز دارایی‌ها نزدیک به صفر یا زیر صفر است. اگر قرار به واگذاری باشد فکری به حال این شرکت‌ها کنید که زود دیر می‌شود.