به گزارش «نود اقتصادی»، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، با بیان اینکه شرکت متبوع وی آمادگی خرید سهام ایران را در شرکت ایشین ری را دارد، گفت: چندین بار پیشنهاد خرید سهام ایران در شرکت اتکایی ایشین ری را به بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد دادیم اما آنها حتی از دادن یک جواب کوتاه هم دریغ کردند.!

مصطفی کیایی"، در نشست با خبرنگاران  افزود: در بیمه ایشین ری بخش دولتی وجود ندارد و پیشنهاد دادیم که دولت سهم خود را در آن شرکت به ما بفروشد اما دولت قبلی این اجازه را نداد.

وی افزود: درحال حاضر بیمه مرکزی و دولت هرکدام جداگانه در ایشین ری سهم دارند، اما آیا دولت این سهم را لازم دارد؟ 

کیایی، گفت: درحال حاضر ایران سهامدار بزرگ ای شین ری است اما این شرکت هیچ فعالیتی با ایران در بخش اتکایی ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین افزود: ایشین ری زمانی تاسیس شد و قراربود تا هدایت بیمه ای  شرق آسیا را با کمک ایران در دست بگیرد اما الان با ایران کار نمی کنند و وقتی جایی هیچ منافعی برای ما ندارد باید از آن جدا شویم.

وی، معتقد است که تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی قوی باید همچنان پیگیری شود زیرا شرکت های اتکایی خصوصی با این حجم از سرمایه ها، اثری در کل اتکایی کشور نخواهند داشت.

کیایی، تاکید کرد که شرکت بیمه تاسیس کردن، فعالیت خاصی  نیست بلکه باید شرکت بیمه قوی تاسیس کرد و کمترین سرمایه یک شرکت بیمه باید یک هزار میلیارد تومان باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، ادامه داد: آیا با 300 میلیون دلاری که در صندوق تحریم وجود دارد نمی توان یک شرکت بیمه اتکایی بزرگ تاسیس کرد؟ اینکار آسان نیست اما انتظار می رفت که غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی و دولت قبل اینکار را انجام دهند زیرا این پول موجود است.

وی، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا نهاد ناظر شریک شرکت های بیمه ای نیست و وقتی نهاد ناظر شریک شرکت های بیمه باشد آیا می توان در تعیین نرخ ها ، چشم ها را بست؟