به گزارش «نود اقتصادی»، آغاز سال جدیدی تحصیلی به‌صورت مجازی، وزارت ارتباطات را بر آن داشت که در کنار رایگان کردن سامانه شاد، اینترنت رایگانی در اختیار دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی قرار دهد. فرآیند ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir آغاز شده و روز گذشته،‌ آخرین مهلت ثبت‌نام بود . بدین‌ترتیب اپراتورها از امروز، به فعال‌سازی اینترنت رایگان اقدام کردند.

بسته‌های هدیه به‌زودی و پس از طی مراحل فنی در حساب کاربری افرادی که ثبت‌نام آن‌ها به صورت موفق انجام شده، فعال خواهد شد. با توجه به اینکه ممکن بود، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد و یا ثبت‌­نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌­ها هنوز انجام نشده باشد، امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش­‌بینی شده بود که پس از فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت.

اینترنت هدیه اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان اپراتورها فعال شد

همراه اول اعلام کرد بسته‌های شش‌ماهه ۶۰ گیگابایت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، ۴۰ گیگابایت ویژه معلمان و ۳۰ گیگابایت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (افرادی که در سامانه ICTGifts ثبت‌نام کرده‌اند)، فعال شده است.

ایرانسل نیز مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بر اساس فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، این بسته‌های اینترنت هدیه را فعال کرده است. مهلت اعتبار هر یک از این بسته‌ها، شش ماه است.

فعال‌­سازی بسته برای بخشی از افراد که در روزهای ابتدایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده بودند، آغاز شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از امروز آغاز و طی چند روز آینده انجام خواهد شد. همچنین برای کلیه افرادی که نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اقدام کرده‌اند، پس از انجام فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، بسته هدیه اینترنت رایگان اختصاص خواهد یافت. هنگام فعال ­شدن بسته نیز این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.