به گزارش «نود اقتصادی»، این روزها که بحث دوباره واردات لوازم خانگی در رسانه‌ها مطرح شده و اظهارنظرهای زیادی در این خصوص منتشر می‌شود، نام یک فرد بیش از سایرین خودنمایی می‌کند. عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران که نامش‌ در رسانه‌ها سال‌ها به عنوان یک مدیر دولتی مطرح بود.

هاشمی از سال ۷۵ در دفتر صنایع فلزی وزارت صنایع به عنوان کارشناس، مدیر اداره و معاون مشغول بود و در دوره وزارت محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان مدیرکل دفتر صنایع فلزی و برق و الکترونیک وزارت صمت انتخاب شد.

دوره مدیریت وی (که به داشتن رابطه خوب با شرکت‌های کره‌ای شهره است) مصادف با افزایش واردات لوازم خانگی ال جی و سامسونگ به ایران شد. وی حتی زمینه بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول دولت سابق از کارخانه سام سرویس به نام تولید داخل را فراهم کرد، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی برای دیدار با مدیران ارشد دولت قبل مدت‌ها منتظر مانده بودند.

هاشمی در سال ۹۸ از وزارت صمت بازنشسته شد و ترجیح داد در یک وجهه جدید در خصوص صنعت لوازم خانگی نقش آفرینی کند. او به یکی از انجمن‌های ۵ گانه لوازم خانگی رفت و خودش را به عنوان دبیرکل این تشکل و صدای بخش خصوصی معرفی کرد و با اظهار نظرهای گاه و بیگاه خود علیه تولید داخل نسبت به واردات لوازم خانگی به خصوص تولیدات کشور کره جنوبی چراغ سبز نشان داد.

به نظر می‌رسد دلیل سر و صدای اخیری که او در رسانه‌ها به راه انداخته مبنی بر این که "ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا ابد نمی‌تواند ادامه داشته باشد" و یا " عده‌ای به دنبال انحصار بازار لوازم خانگی ایران هستند" همین موضوع باشد.