به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از اینسایدر؛ ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس با انتشار توئیتی اعلام کرد که پرتاب موشک این شرکت پس از ورود یک هلی‌کوپتر به منطقه پرواز ممنوع، فقط چند ثانیه قبل از پرتاب متوقف شد. ماسک در این توئیت نوشت: " اینجا منطقه بسیار بزرگی است و با ورود یک هلی‌کوپتر به آن، ما مجبور شدیم که پرتاب موشک را لغو کنیم. "


دردسرساز شدن هلی‌کوپتر برای پرتاب موشک

ایلان ماسک با اشاره به ضرورت تغییر در قوانینی که به سفر‌های فضایی مربوط هستند، گفت:" بدون انجام اصلاحات نظارتی انسان‌ها نمی‌توانند به تمدنی فضایی بدل شوند. سیستم نظارتی که فعلا روی کار است، ناکارآمد است. "

سخنگوی اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در مصاحبه‌ای گفت که هلی‌کوپتری وارد منطقه پرواز ممنوع شده بود، بالگردی خصوصی بود که ۱۱ ثانیه قبل از پرتاب موشک شرکت اسپیس ایکس بود و با ورودش به این منطقه، باعث بهم خوردن برنامه این پرتاب و لغو آن شد. این سخنگو اعلام کرد که در حال بررسی بیشتر درباره این اتفاق و پیدا کرد هلی کوپتر متخلف هستند.

گفتنی است که در گذشته نیز پرتاب‌هایی از شرکت اسپیس ایکس به دلایل مختلف مانند آب و هوای نامناسب لغو شده بود، اما این برای اولین بار است که ورود هلی کوپتری دیگری به منطقه پرواز ممنوع باعث لغو پرتاب موشک این شرکت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران