به گزارش «نود اقتصادی»، وزیر نیرو بامداد امروز(چهارشنبه) با حضوردر ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰، نحوه اجرای برنامه های مدیریت بار و تامین برق مشترکان را مورد نظارت و تاکید قرار داد.

وزیرنیرو در این نشست با گفت وگو با مدیران عامل شرکت های برق سراسر کشور، جزئیات تصمیمات روز گذشته در هیات دولت و بازدید معاون اول رئیس جمهور از مرکز دیسپاچینگ را تشریح کرد.

رضا اردکانیان با تاکید براین که نهایت تلاش باید برای جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی بکار بسته شود، خاطرنشان کرد:  در این روزهای کرونایی اهمیت استمرار تامین برق بیمارستان ها و مراکز حساس و حتی خانه های مردم بسیار مهم و خط قرمز ماست.

اردکانیان افزود: شرکت های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال های ارتباطی با مردم منتشر کنند.

وزیر نیرو گفت: از این پس، به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم، بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند.

اردکانیان تصریح کرد: مدیران هم با حضور در رسانه ها و گفت وگو با مردم، ضمن تشریح وضعیت برای آنان، صدای مردم را نیز بشنوند.

برپایه این گزارش، در این نشست، همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی،  محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر و غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر نیزبه صورت جداگانه به ارائه گزارش پرداختند.

منبع: تسنیم