به گزارش «نود اقتصادی»، روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: هرچند با توجه به پرتلاش و فعال بودن مجلس یازدهم، طرح ساماندهی صنعت خودرو و بازار به عنوان اولین موضوعات در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت، اما ما شاهد بودیم با روی کار آمدن آقای رزم حسینی، وزارت صمت، کارشکنی‌های بسیاری در تعیین تکلیف این طرح انجام داد و در جلسات کمیسیون صنایع و معادن بدون ارائه راهکار جایگزین و نظرات کارشناسی با آن مخالفت کرد.

وی بیان کرد: صحبت وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ارائه طرح به مجلس با موضوع قیمت‌گذاری خودرو، پیشنهادی نیست جز آزادسازی قیمت خودرو، این پیشنهاد در دوره‌های قبلی نیز اجرایی شده و با شکست روبه رو شده است و راهکاری منطقی نیست.

ایزدخواه گفت: شائبه حمایت های جانب‌دارانه وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان برای ما پررنگ شده است. هرچند این وزارتخانه مطرح می‌کند، نفعی از خودروسازی‌ها نمی‌برد و به دنبال رفع مشکلات مردم است اما در عمل وزارت صمت به دنبال حمایت از بنگاه‌های خودروسازی است نه صنعت خودرو.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: معاون وزیر صمت در جلسات کمیسیون یک طرفه تنها از خودروسازان حمایت می‌کند و به نظرات کارشناسان بی توجه است، ما معتقدیم پیشنهادات وزارت صمت غیرکارشناسی است چرا که اگر نقش حاکمیتی داشت باید به تمام ابعاد صنعت خودرو از جمله قطعه‌سازان، تحقیق و توسعه طراحی و... توجه می‌کرد در حالیکه صرفا به دنبال حمایت از صورت حساب‌های مالی خودروسازان است.