دکتر ابوالقاسم حکیمی پور، اقتصاددان و فارغ‌التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از وعده‌های بی منطق برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عملی شدن برخی وعده‌ها بعید به نظر می رسد و مبنای اقتصادی ندارد. مثلا منبع ۱۰ برابر کردن یارانه نقدی در بودجه امسال مشخص نشده و آقای رضایی در صورت رئیس جمهور شدن حداقل امسال نمی تواند چنین یارانه‌ای را به مردم پرداخت کند.

وی با اشاره به وعده وام ۵۰۰ میلیون تومانی امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم گفت: منبع مالی پرداخت چنین وامی مشخص نیست و همین الان بانکها برای وام ۵۰ میلیون تومانی ازدواج هزاران مانع می تراشند. مشخص نیست چطور قرار است وام ازدواج ۱۰ برابر شود و نرخ بهره آن چقدر می شود.

این اقتصاددان افزود: آقای قاضی زاده در جایی دیگری ادعای عجیبی درباره حل مشکل بورس در سه روز کرده اند که این وعده هم واقعا قابل تامل است. از طرف دیگر آقای زاکانی وعده ایجاد بانک مولد دادند که با وجود این همه بانک در نظام بانکی کشور عجیب و غیر کارشناسی به نظر می رسد.

وی عملکرد عبدالناصر همتی در بانک مرکزی را هم ضعیف توصیف کرد و گفت: در دوره ایشان قیمت ارز ۷۵ درصد افزایش یافت و ایشان کارنامه خوبی در حوزه اقتصاد ندارد. همه دیدیم که اظهارات ایشان درباره تاثیر FATF در مبادلات بانکی هم ضد و نقیض بود.

حکیمی پور در خاتمه هر ۷ کاندیدا را فاقد برنامه اقتصادی دانست و تاکید کرد: همچنان منتظریم که کاندیداها کاملتر در مورد وعده های انتخاباتی شان توضیح دهند و فعلا به نظر هم هر ۷ کاندیدا بیشتر کلی گویی کردند و وعده عملی ندادند.