اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی تاسیکو، ابویی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با حضور در  مجموعه محصولات کاغذی لطیف از این کارخانه بازدید کرد. در این دیدار که با همراهی مدیرعامل هلدینگ سلولزی شستا نیز همراه بود از قسمتهای مختلف تولید و انبارهای شرکت محصولات کاغذی لطیف بازدید و گزارش مبسوطی از وضعیت کنونی لطیف از سوی سرپرست و اعضا هیئت مدیره شرکت به مدیرعامل تاپیکو ارائه شد. در خلال این جلسه مدیرعامل تاپیکو ضمن تشکر از زحمات مدیریت قبلی این شرکت و آرزوی توفیق روزافزون برای میری، سرپرست جدید لطیف گفت: لطیف همواره باید در مقایسه با سایر رقبا در این حوزه سنجیده شود؛ انتظار می رود لطیف با برنامه ریزی و موقعیت سنجی، وضعیت کنونی خود را در مقایسه با سایر رقبا به طور واقعی مشخص نموده و با برنامه ریزی بر مبنای آینده نگری و آینده پژوهی درصدد رشد و توسعه بیشتر برآید. ابویی در ادامه با تاکید بر اینکه میزان رشد فروش خوب است اما این رشد صرفا نباید درحوزه افزایش قیمتها صورت پذیرد افزود: سود شرکتها و بنگاه های تولیدی باید عدد معناداری در مقایسه با سود بانکی و نرخ تورم کشور باشد. وی با بیان اینکه امکانات  لطیف متعلق به چهل میلیون سهامدار و کارگر است ادامه داد: شفافیت و مبارزه با فساد در حوزه تامین مواد اولیه و فروش باید از اولویتهای اصلی مدیریت و هیات مدیره لطیف باشد و از تصمیمات انفرادی و خارج از سیستم اکیدا خودداری گردد.

در ادامه این بازدید مدیرعامل هلدینگ سلولزی شستا نیز ضمن تشکر از توجه ویژه مدیریت ارشد هلدینگ تاپیکو به شرکتهای زیر مجموعه سلولزی  ضمن ارایه گزارشی از روند موفق یکساله شرکت مذکور گفت: شرکت لطیف از شرکت‌های فعال حوزه سلولزی کشور درعرضه تولید تیشو سبک وسنگین می‌باشد که نقش راهبردی در تنظیم بازار و عرضه به موقع و باکیفیت محصول با سایز متنوع را بر عهده دارد ‌و تلاش برای ماندن درخط صنعت سبز و بازیافت مواد یکی دیگر از راهبردهای شرکت است که با اعتقاد به آن عمل می‌کند .وی در ادامه افزود: علیرغم  اینکه حاشیه سود این صنعت درپیشرفته ترین کشورهای صنعتی جهان با دستگاه های به روز  در دنیا حاشیه سود بالایی نیست، اما در ازای آن این صنعت، یک صنعت کاربر است که در حوزه اشتغال و سلامت مردم نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ابرو فراخ با بیان اینکه ما با توجه به هزینه های جاری تولید و تکنولوژی فرسوده تر نسبت به سایر رقبا نیازمند نوسازی در تکنولوژی تولید خودمان هستیم، اضافه کرد: سهم بازار ما در تولید تیشو کشور هم اینک بیش از 20 درصد بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه ها تقریبا در سقف امکان تولید قرار داریم اما برای ادامه حیات در این صنعت و رقابت با سایر رقبای توانمند در بخش خصوصی، نیازمند نوآوری و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده مناسب تر هستیم که در دستورکار برنامه استراتژیک توسعه ای شرکت قرار گرفته است. وی در انتها با اشاره به همراهی و همکاری شرکتهای حوزه سلولزی با سیاست های حاکمیت در راستای عدم افزایش قیمتها در سال گذشته گفت: با توجه به سیاستهای شستا وتاکید بر مسئولیتهای اجتماعی جهت حمایت ازمصرف کننده  باتوجه به  وضعیت اقتصادی مردم و همزمان با همه گیری ویروس کرونا، ما در این حوزه افزایش قیمت چندانی را شاهد نبودیم و سعی شده تا با توجه به حیاتی بودن وجود این نوع محصولات با سلامت مردم کلیه اقدامات برای عرضه کالای با کیفیت و با حداقل قیمت دراختیار  مردم شریف ایران قرار بگیرد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین (تاسیکو) سهم یازده درصدی در تولید تیشوی کشور را در اختیار دارد. این شرکت به زودی در آستانه پیوستن به بازار بورس بوده و عرضه میگردد.