به گزارش «نود اقتصادی»، شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: قیمت مسکن به عوامل متعددی در حوزه ساخت و همچنین سایر بازارهای سرمایه گذاری بستگی دارد. زمانی که افراد قصد دارند، سبد دارایی شان را  توسعه دهند، به سمت بازاری حرکت می‌کنند که بیشترین بازدهی مالی را دارد.

وی بیان کرد: به بیان بهتر سرمایه گذاران در حوزه مسکن حتماً در بازارهای دیگر هم حضور دارند که البته نام آنها را نباید اخلالگر یا مافیا گذاشت، بلکه سیاست گذاری باید به صورتی باشد که سرمایه ها در بخش تولید هدایت شود. اینکه وام باید به ساخت مسکن تعلق بگیرد نیازمند سیاست گذاری‌هایی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: زمانی که پروژه مسکن مهر کلید خورد انتقادها بالا گرفت که این پروژه نقدینگی زیادی داشت اما اکنون نرخ رشد نقدینگی در کشور افزایش می یابد، اما فقط مسکن ساخته نمی‌شود. طرح مسکن مهر مزخرف خوانده ‌شد و طرح مسکن اجتماعی را مطرح کردند، اما یک واحد مسکن اجتماعی ساخته نشده است.  

حسینی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های دولتی زمین زیادی در اختیار دارند، اما برای ساخت مسکن نمی‌دهند. دلیلش هم این است که به این زمین ها به جانشان بسته است. سیاست گذار است که با ابزارها می تواند منابع را به سمت فعالیت مولد ببرد.