به گزارش «نود اقتصادی»، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان قطعا با  لایحه دولت و کلیات آن مخالف هستیم و من هم در کمیسیون تلفیق به عنوان مخالف کلیات صحبت کردم اما آن چه الان مورد بحث است و نمایندگان پیشنهادات خود را درباره آن ارائه کردند گزارش کمیسیون تلفیق است که ۴۵ نفر از همکاران شما یک ماه شبانه روز و در سه شیفت روی آن کار کردند.

وی بیان کرد:کلیات لایحه دولت را بررسی کردند، وارد جزئیات شدند و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند. کلیات لایحه دولت قابل دفاع نیست چرا که سیاسی بود و مجلس را در تنگنا قرار داد؛ چه آن را بپذیرد یا نه به ضررش باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: وقتی در جلسات و گفت و گوهای خصوصی با مسئولان دولت، وزرا، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و هر مسئول دیگری صحبت می کنیم به مجلس التماس می کردند که رانت دلار را از بین ببرید ولی اینها در رسانه ملی رفتار سیاسی می‌کنند و می گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود وگرنه اجناس گران می شود اما در دو سال اخیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده کدام یک از شهروندان مرغ را به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند؟

امیرآبادی بیان کرد: رانت آن به جیب عده قلیل از بستگان مدیران اجرایی، هم حزبی و سلبریتی ها ریخته شده و به دست مردم نرسیده وگرنه مرغ ۳۰ هزار تومان نمی شد. ما هم می گوییم این مبلغ به شکل یارانه به دست مردم برسد.

خبرنگار: میلاد قاسمی گودرزی