به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محمدحسین عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در در پاسخ به این سوال که در فصل سرد سال گاز چه کسانی قطع می شود؟، گفت: مصوبه قطع کردن گاز مشترکان در دولت در حال تعیین و تکلیف است و شرکت گاز آن را اجرایی می‌کند.

او با بیان اینکه شرکت ملی گاز برنامه‌ای برای قطع کردن گاز مشترکان در فصل سرد سال ندارد،گفت:قبوض گاز باید تا دو دوره پرداخت شود و در صورت  عدم پرداخت قبض در دوره سوم، گاز این مشترکان قطع می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکان گاز در دوره اول هزینه گاز خود را پرداخت کنند تا در دوره‌های بعد متحمل هزینه‌های سنگین نشوند.

عسگری گفت: قطع گاز مشترکان توسط شرکت گاز بنا به دلایل مختلفی انجام می‌شود که این مساله لزوم توجه به اخطارهای این شرکت را گوشزد می‌کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: دلایل قطع موقت جریان گاز شامل عدم پرداخت صورتحساب مصرفی و سایر بدهی‌ها در مهلت تعیین شده، قصور مشترک در رعایت مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی و تعهدات خود با تشخیص شرکت و سایر مراجع ذی‌صلاح، مصرف غیرمجاز یا هرگونه دستکاری دستگاه‌ها و تجهیزات متعلق به شرکت، عدم امکان قرائت کنتور در دو دوره متوالی، صدور حکم از سوی مراجع قانونی، ممانعت مشترک از بازدید و قرائت وسایل اندازه‌گیری می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیأت دولت، محاسبه قبوض گاز مصرفی مشترکان خانگی در کل، به دو بخش فصل سرد و گرم تقسیم می‌شود، افزود: از پانزدهم فروردین تا پانزدهم آبان هر سال، فصل گرم و از پانزدهم آبان تا پانزدهم فروردین سال بعد، فصل سرد محسوب شده و محاسبه قبوض گاز بر این اساس محاسبه می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران