به گزارش «نود اقتصادی»، واحدهایی مسکن مهر پردیس با حضور  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر، فرماندار شهرستان پردیس و مسولان شهرستان افتتاح شد.

تعداد واحدهای واگذار شده به مالکان در فازهای جدید مسکن مهر پردیس عبارتند از:  فاز ۹ قدیم ۵۷۲ واحد، فازهای ۵ و ۹ قدیم ۹۴۹ واحد، در فاز ۸ مسکن مهر ۳۹۵۶ واحد و در فاز ۱۱ مسکن مهر ۴۶۰۲ واحد که در مجموع ۱۰۰۷۹ در اختیار مالکان قرار گرفت این افتتاح را می توان به عنوان بزرگترین افتتاحیه تاریخ مسکن کشور به صورت متمرکز در یک شهر دانست.

 برخی از پروژهایی که در  پنجمین روز از دهه مبارک فجر  با حضور مسولان کشوری و استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید،  عبارتند از : افتتاح مرکز آموزشی فاز ۵  با اعتبار ۱۷.۹۲ میلیارد ریال، مسجد فاز ۵ با اعتبار ۱۳.۳۳ میلیارد ریال ایستگاه پمپاژ آب فاز ۱۱ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، مجتمع های تجاری فاز ۱۱ با اعتبار ۶۰.۷۳ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس اجرا و به بهر برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی مسیر دسترسی  فاز ۵ به فاز  ۱۱ مسکن مهر پردیس
مسیر جدید احداثی ضلع شرقی فاز ۱۱ را به فاز ۵ متصل می کند و عملیات اجرایی این پروژه با مشخصات؛ طول  ۳.۶  کیلومتر، عرض ۲۷ متر به همراه ۴ تونل در مجموع به طول۱۶۰۰ متر و با هزینه ۲۰۴۰ میلیارد ریال در پنجمین روز از دهه مبارک فجر  به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در حال حاضر ارتباط فاز ۱۱ شهر جدید پردیس با سایر فازها و همچنین شهر تهران از طریق مسیر و تونل ارتباطی احداث شده در ضلع غربی شهر جدید پردیس تامین می شود و این مسیر تنها مسیر موجود جهت ارتباط با فاز ۱۱ است که ضرورت دارد به منظور رعایت مسائل پدافند  غیر عامل مسیر موازی دیگری نیز احداث شود.

ایستگاه پمپاژ آب که  با مساحت کل  ۱۵۷۰. متر مربع و زیر بنای۷۱۰ متر  با ظرفیت ۴۲۰ لیتر بر ثانیه و هد ۱۲۰ متر آب مورد نیاز  کل فاز ۱۱ را با استفاده از خط لوله فولادی  ۶۰۰ میلیمتر به طول  ۴کیلومتر تامین. می کند یکی دیگر از پروژه‌ها های بود که در پنجمین روز دهه مبارک فجر توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.