به گزارش «نود اقتصادی»، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: امروز دولت چین مدیریت خود را در برطرف کردن بحران‌ها ثابت کرده است. در تعطیلات سال نوی چینی میلیاردها سفر اتفاق می‌افتد که متوقف یا محدود کردن آنها کاری بسیار پیچیده‌ای است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین بیان کرد: از سوی دیگر تعطیلی مراکز هنری و تفریحی در این ایام نیز اقدام دیگری بود که برای کشوری با جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گزینه‌ای دشوار به شمار می‌رود.

وی افزود: حدود ۱۵ سال قبل ویروس سارس وارد چین شد. این ویروس حدود یک سال طول کشید تا متوقف شود؛ از این‌رو تاثیری که بر اقتصاد چین گذاشت متفاوت بود. از سوی دیگر قدرت اقتصادی چین امروز را نمی‌توان با زمان ورود ویروس سارس مقایسه کرد. چین تاکنون توانسته این وضعیت را مدیریت کند و باید دید در روزها و هفته‌های آینده در خصوص کرونا چه اتفاقی رخ خواهد داد.

حریری گفت: کشور هند باید مراقب باشد که این ویروس وارد این کشور نشود و اگر این اتفاق بیفتد دو کشور بزرگ اقتصادی صادرکننده تجارتشان مختل می‌شود که زیان بسیار سنگینی در بازارهای جهانی به دنبال خواهد داشت.