به گزارش «نود اقتصادی»، جواد نوفرستی، کارشناس انرژی اظهار داشت: یک طرحی یک ماه پیش در شورای اقتصادی تصویب شد که ۶.۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه‌‌ی CNG تخصیص داده شود. اصل هدف این طرح نه تنها زیر سؤال نیست بلکه بسیار مورد حمایت است.

این کارشناس بیان کرد: فکر نمیکنم کسی باشد که مخالف هدف این طرح باشد. فراموش نکنید که طی ۸ سال گذشته، نزدیک کردن فاصله‌ قیمتی CNG به بنزین باعث شد که فروش CNG نه تنها افزایش پیدا نکند، که حتی از ۲۲ میلیون متر مکعب در حدود سال ۹۰ به ۱۹ میلیون متر مکعب در نیمه‌ اول امسال یعنی تا قبل از ۲۴ آبان کاهش پیدا کند. این همزمان بوده است با دوره‌ای که فروش بنزین تقریباً از حدود ۶۵ میلیون لیتر به نزدیک ۱۰۰ میلیون لیتر رسید یعنی ۵۰ درصد رشد کرد.

جواد نوفرستی افزود: هدف این طرح درست است و اتفاقاً میگوییم اگر دولت لجبازی نمی‌کرد و بنزین را در خرداد ۹۴ تک نرخی نمی‌کرد و یا اگر مهرماه ۹۵ که دولت ملزم به احیای کارت سوخت شد و متأسفانه مجلس هم پیگیر مصوبه‌آن نبود، سال ۹۵ این کارت سوخت را احیا می‌کرد و یا اگر در زمانی که دولت برای لایحه‌ بودجه‌ ۹۷ بنزین تک نرخی ۱۵۰۰ تومانی پیشنهاد کرد، نرخ بنزین را به صورت دو نرخی ۱۲۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان قرار می‌داد، ما از توسعه جایگاه‌ها CNG و خودروهای دوگانه‌سوز عقب نمی‌افتادیم.

وی در پایان بیان کرد: اگر قیمت CNG دوباره به بنزین نزدیک شود، هیچ جذابیتی نخواهد داشت. نه برای کسی که بخواهد خودروی خود را دوگانه‌سوز کند نه برای سرمایه‌گذار که دوباره ورشکست می‌شود. در نتیجه دست‌اندرکاران صنعت CNG این انتظار را دارند که یک بند قانونی تضمین دهد که فاصله‌ قیمتی CNG با بنزین کاهش پیدا نمی‌کند. اصلاً در دنیا در نرخ آزاد بنزین و CNG هم فاصله‌ قیمتی تقریباً ۱ به ۳ تا ۱ به ۴ است.