به گزارش‌«نود اقتصادی»، فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان اظهار داشت: هم اکنون این بازار‌ها در شرایط پایداری قرار دارند، اما اگر نرخ تورم در این بازار‌ها تغییر کند به طور قطع قیمت مسکن هم افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور یادآور شد: در صورت کنترل نرخ تورم قیمت مسکن هم کنترل می‌شود و ما در این شرایط نمی‌توانیم آینده روشن و شفافی از وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن ارائه کنیم.

او درباره پیش بینی افزایش قیمت مسکن در اقتصاد کشور هم گفت: به نظر می‌رسد که در سال آینده قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم افزایش یابد که این شرایط با توجه به وضعیت اقتصاد کشور مطلوب است.

پورحاجت با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات باعث ایجاد تحرک در بازار مسکن می‌شود گفت: بازار مسکن در شرایطی است که پرداخت تسهیلات تورم زیادی را ایجاد نمی‌کند، اما در شرایط کنونی اقتصاد کشور باید تسهیلات به گونه‌ای باشد که بتواند بخش کوچکی از نیاز متقاضیان برای خرید مسکن را تامین کند.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور یادآور شد: در ۶ سال گذشته توجه چندانی به بافت‌های فرسوده نشده است و این در حالی است که در صورت نوسازی واحد‌های مسکونی در این مناطق بخش عمده‌ای از کمبود‌های مسکن برطرف می‌شود.

او افزود: متاسفانه در این حوزه دولت سیاست‌های مناسبی برای نوسازی واحد‌های مسکونی تدوین نکرده است در حالی که این حوزه خود نقش بسیار موثری در روند رونق بازار مسکن دارد و از سوی دیگر اگر سیاست‌های تشویقی اجرا شود بسیاری از سازندگان حاضر خواهند بود موانع تولید را در این حوزه برطرف کنند.