به گزارش «نود اقتصادی»، سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران (صمت) با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون آمریکا از راه‌های مختلف سد راه پیشرفت ایران شده، اظهار کرد: مسبب جنگ تحمیلی نیز آمریکا بود که ادامه جنگ را هم اداره کرد تا ایران فلج شود. همچنین این کشور در سال‌های اخیر با راه‌اندازی جنگ اقتصادی نهایت تلاش خود را کرده تا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرقانونی که مصوبه نهادهای بین المللی را نیز ندارد اقتصاد ایران را فلج کند اما خوشبختانه ایران تاکنون در مقابل آن ایستادگی کرده است.

وی افزود: به عنوان نماینده جامعه صنعتی و معدنی کشور اعلام می‌کنم که همه مواد اولیه‌ مورد نیاز صنعت که تحریم شد در کشور تولید شد و سعی شد صنایع کشور متوقف نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران (صمت) در ادامه وضعیت تولید داخل را بهتر از گذشته توصیف کرد و با اشاره به کاهش واردات از سال گذشته، تصریح کرد: نمی‌توان گفت روند کار خیلی خوب بوده، اما از انتظار دشمنان ایران مخصوصا آمریکا بیشتر بوده است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه آخرین حربه آمریکا ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی بود، اظهار کرد: کسانی که تاکنون مدعی بودند تروریسم در دنیا محکوم است، ثابت کردند که خود در راس تروریست‌گراها هستند.

وی افزود: حرکت ناجوانمردانه آمریکا در رابطه با ترور شهید سردار سلیمانی همه مردم ایران را متاثر کرد که این مسئله در مراسم تشییع جنازه این شهید اثبات شد.