به گزارش «نود اقتصادی»، شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با ۱۴۶۴ واحد رشد به رقم ۳۷۷ هزار و  12 واحد رسید اما در آن سوی ماجرا، شاخص کل با معیار هم‌وزن روند نزولی داشت و با ۳۸۹ واحد کاهش به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.

امروز در بازار ۷۵۱ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شد که نسبت به روز قبل افزایش داشت و شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند.

نمادهای پربیینده بازار بورس نیز شامل بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، س. صنایع شیمایی ایران، قند ثابت خراسان، فولاد مبارکه اصفهان و ماشین سازی اراک بودند.

این طرف بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵ واحد رشد به رقم ۴۹۴۶ واحد رسید.

تعداد و ارزش معاملات در فرابورس نیز نسبت به روز گذشته با افزایش مواجه بود و معامله‌گران ۴۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۰۴۵ میلیارد تومان ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گهر زمین، فرابورس ایران و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و داروسازی آوه سینا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

منبع:ایسنا