به گزارش «نود اقتصادی»، عدنان موسی‌پور، رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: شکی نیست که تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور ایران و قطر به دلایل مختلف از جمله پتانسیل‌های قابل توجه صادراتی این کشور باید گسترش یابد. 

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه رابطه اقتصادی ایران و قطر بعد از تحریم‌های قطر گسترش یافت، بیان داشت: اما در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور متاثر از تحریم‌های  آمریکا است. 

وی افزود: متاسفانه یک صادرکننده قبل از آغاز فعالیت صادراتی خود در کشورهای هدف باید مشکلات درون مرزی و تحریم‌های درون‌مرزی را حل کند و تعداد این مشکلات داخلی به اندازه‌ای زیاد است که به جای اینکه صادرکننده به موضوع توسعه بازارهای صادراتی و رقابت‌ با قدرت‌های منطقه و فتح بازارهای جدید و تعاملات بین‌المللی تمرکز کند مجبور به تمرکز برای حل مشکلات داخلی است. 

موسی‌پور با اشاره به صدور بخشنامه‌ها در یکی دو سال اخیر گفت: به جرات می‌توان گفت که هیچ تصمیم تشویقی در حوزه صادرات اتخاذ نشده است. 

وی گفت:  متاسفانه بخشنامه  و تصمیمات داخلی بیشتر منجر به کند شدن پروسه صادرات می‌شود در حالی که یک صادرکننده انتظار حل مشکلات  مختلف در حوزه‌های کشتیرانی، گمرک و غیره را از دولت دارد. 

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر بیان داشت: بعید می‌دانم که در تجارت با قطر حتی به اهداف صادراتی سال گذشته هم دست یابیم.