به گزارش «نود اقتصادی»، داود سوری، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: ساده بگویم که من اصلا خوشبین نیستم. دلیلش هم این است که ما هنوز هیچ مبنای فکری برای اینکه چطور می‌توانیم اقتصادمان را اداره کنیم، نداریم.

وی ادامه داد: از اصلاح، اینجا و آنجا زیاد صحبت می‌شود اما هنوز واقعا نمی‌دانیم چه باید بکنیم. شما ببینید زمان انتخابات ریاست‌جمهوری کسانی که می‌خواستند این منصب را در اختیار بگیرند و بعدا هم رئیس‌جمهوری شدند (آقای روحانی و آقای جهانگیری) صحبتی می‌کردند از اقتصاد که بعدا وقتی در این موقعیت قرار گرفتند، عکس آن عمل کردند.

دادو سوری گفت: باور من این است که آنها نه اولی را می‌د‌انستند و نه دومی را! دارند کار اداری انجام می‌دهند؛ کارهای روزمره انجام می‌دهند؛ بسته به موضوعاتی که پیش می‌آید تصمیم می‌گیرند. ما هنوز یک برنامه بلندمدت برای اینکه بخواهیم ببینیم اقتصاد چطور اداره شود، نداریم. 

وی با بیان اینکه هنوز در بخش بانکداری، نمی‌دانیم بانکداری اسلامی چه هست! می‌خواهیمش یا نه؟ می‌توانیم آن را اعمال کنیم یا خیر؟ گفت: بعد از گذشت 40 سال که این بحث مطرح شده است هنوز برخی می‌گویند که این بانک‌ها اسلامی نیستند، حرام هستند؛ برخی می‌گویند که نه، این خوب است! و می‌بینیم که موجودی درست کرده‌ایم که نه می‌توانیم بگوییم بانک است و نه می‌توانیم بگوییم بانک نیست. هنوز هیچ چیزی نداریم!