به گزارش «نود اقتصادی»، حسین شهیدزاده معاون شهردار تهران در برنامه گفتگو ویژه خبری  با بیان اینکه بیش از این 80 درصد هزینه تأمین اتوبوس‌های شهری از سوی دولت و 20 درصد آن بر عهده شهرداری بوده است، افزود:  از سال 91 تاکنون هیچ اتوبوسی از سوی دولت تحویل شهرداری تهران و ناوگان شهری نشده است.

او ادامه داد: در این فاصله، شهرداری تهران با کمک نهاد‌های خصوصی توانسته است در راستای رفع نیازمندی شهر به اتوبوس، حدود 700 دستگاه اتوبوس تهیه و جایگزین کند.

شهیدزاده ادامه داد: عمر مفید اتوبوس حدود 11.5سال است و بسیاری از اتوبوس‌های شهر تهران به سن فرسودگی رسیده اند و باید از چرخه خارج گردند، ولی متأسفانه طبق آمار، اتوبوس‌های تولیدی کل کشور در سال گذشته از 1000 دستگاه فراتر نمی‌رود

شهیدزاده معاون شهردار تهران با بیان اینکه بودجه شهرداری رقمی حدود 17 هزار میلیارد تومان است، افزود: قدرت خرید شهرداری نسبت به سه سال گذشته کمتر شده، زیرا قیمت‌ها چند برابر شده است.  

شهیدزاده در خصوص ناوگان مترو تهران گفت: ازدحام مسافر در ساعات اوج سفر فقط مختص تهران نیست و در همه دنیا می‌توان چنین ازدحامی را مشاهده کرد.  

او در خصوص پیشرفت‌های این ناوگان افزود: در دو سال گذشته حدود 20 کیلومتر افزایش خط 7 مترو را داشتیم  و حدود 10 کیلومتر در خط 6 به بهره برداری رسیده  و در حال حاضر در تهران حدود 227 کیلومتر خط مترو در 125 ایستگاه در حال سرویس دهی به مردم است.