به گزارش «نود اقتصادی»، عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نسبت به واردات نگران هستم، افزود: واردات عملا به معنای سرکوب تولید داخلی است.

وی ادامه داد: بعنوان مسئول تولید نمی توانم در برابر تصمیمات وارداتی یک تنه بایستم. گاهی اتفاق افتاده که در مواقعی بیش از نیاز یکسال برنج یا شکر وارد شده است البته باید دغدغه مصرف مردم و تامین نیاز آنها را داشته باشیم اما رویکرد وارداتی نگران کننده است.

کشاورز در عین حال تصریح کرد: البته واردات تکنولوژی و دانش نباید با کالا اشتباه گرفته شود؛ ما در حوزه تکنولوژی و دانش نیازمند مبادله و تعامل با جهان هستیم و نمی توانیم تولیدکنندگان را از دسترسی به تکنولوژی های روز محروم کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خودکفایی گندم به طور قطع ادامه خواهد یافت، گفت: در برخی محصولات نیز باید در حوزه خوداتکایی کار کنیم که از جمله این محصولات دانه های روغنی است. ما باید در این حوزه بیشتر کار کنیم و وابستگی کشور را کاهش دهیم.همچنین «جو» ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است.

کشاورز اضافه کرد: در پنبه نیز می توانیم نیاز کشور را طی ٣ تا ٤ سال در داخل تامین کنیم .

وی همچنین بر لزوم توجه به توسعه گلخانه ها تاکید کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت علوفه با توجه به مشکلات آب و ضرورت تولید شیر باید به صورت پروژه ای جدی انجام شود. که پایلوت آن نیز به صورت موفق انجام شده است.