به گزارش «نود اقتصادی»، مصطفی‌ قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه توهم‌های قیمتی فروکش کرده است، گفت: بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

وی افزود: با کاهش فایل‌های نجومی در دفاتر املاک شاهد گرم شدن بازار هستیم؛ به طوری که در نیمه اول آذر ماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده و با توجه به پیشران بودن بخش مسکن در رونق‌دهی به اقتصاد، این خبر خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۵۰۸ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران منعقد شده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای آبان ماه امسال ۱۸۱ درصد و نسبت به زمان مشابه پارسال ۸ درصد رشد یافته است.

قلی خسروی اظهار داشت: در بخش اجاره نیز در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ اجاره‌نامه در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و یک درصد افزایش نشان می‌دهد.