به گزارش «نود اقتصادی»، محمد اسلامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار عملکرد ضعیفی داشته‌اند، از نمایندگان این دستگاه‌ها خواست در جلسه بعدی این ستاد گزارش عملکرد عملیاتی خود در حوزه بازآفرینی را ارائه کنند و فقط به ارایه عملکرد مالی اکتفا نکنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه، محلات بحرانی باید در اولویت قرار گیرند، بر ضرورت هم‌افزایی همه دستگاه‌های عضو در جهت بهبود وضعیت این محلات تاکید کرد: مهارت‌آفرینی مولفه‌ای کلیدی در محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌هاست. وزارت راه و شهرسازی از طریق ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای می‌تواند اقدامات مناسبی در راستای مهارت‌آفرینی ساکنان محلات هدف صورت دهد.

وی با بیان این‌که پیشگیری فراز مهمی از اقدامات ستاد ملی بازآفرینی است که باید در کارگروه قضایی ستاد به تفصیل مورد توجه قرار گیرد، افزود: حساسیت‌ داشتن و اجرای برنامه‌ها برای کنترل و پیشگیری تمام و عیار را باید سرفصل اقدامات خود قرار دهیم و بدانیم اگر یک دستگاه در انجام وظایف خود غفلت کند، زنجیره اقدامات یکپارچه را پاره می‌کند و همه تلاش‌ها از دست می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف برنامه بازآفرینی هر دستگاه باید به وظایف خود عمل کند، بر ضرورت کنترل اراضی و کانون‌های جمعیتی جدید تاکید کرد و افزود: یکی از معضلات اصلی، شکل‌گیری کانون‌های جدید جمعیتی است که باید این موارد را واقع‌بینانه دید و اشکالات این بافت‌ها تعیین‌تکلیف، اعمال مقررات، کنترل و در نهایت بستری برای انجام کار قانونی مهیا شود.

به گزارش «نود اقتصادی»، ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی دارای 21 عضو رسمی است که به ریاست رئیس‌جمهور و نایب‌رئیسی وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده است.

منبع:تسنیم