به گزارش «نود اقتصادی»، سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه نفت کوره مورد نیاز ناوگان دریایی کشور طبق استاندارد IMO۲۰۲۰ با حداکثر گوگرد نیم درصد، در داخل کشور تولید می شود، گفت: هم اکنون با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی های انجام شده، نفت کوره کم گوگرد ( نیم درصد) مورد نیاز برای ناوگان دریایی کشور از طریق پالایشگاه های اراک و بندرعباس در حال تامین است؛ بنابراین با توجه به این امر نیازی به واردات نفت کوره کم گوگرد وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه قیمت کنونی نفت کوره چه میزان است ، اظهار داشت: قیمت نفت کوره تحویلی به کشتیرانی توسط امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران بر اساس نرخ بازار فوب خلیج فارس تعیین می شود. گفتنی است برخی کشتی ها توانایی مصرف نفت گاز را دارند که در صورت اعلام نیاز از سوی شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی انواع گرید نفت گاز نیز توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی قابل تأمین است.

این مقام مسوول افزود: با راه اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت کوره RHU با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز در پالایشگاه اصفهان در آینده، نفت کوره کم گوگرد برای مصارف صادراتی نیز قابل تامین است.