بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد که مشترکان برق تهران بزرگ که اخطار قطعی برق دریافت کرده‌اند حتی پس از پرداخت قبض برق خود باید مراتب پرداخت را  به منطقه برق محل سکونت خود اطلاع دهند در غیر اینصورت احتمال قطعی برق منزل مسکونی آنها چندان دور از تصور نیست!
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در قبض اخطار ارسالی خود به مشترکانی که نسبت به پرداخت صورت حساب برق مصرفی خود در مهلت تعیین شده اقدام نکرده‌اند، ضمن تعیین مهلت یک هفته‌ای، تاکید کرده که در صورت عدم پرداخت در مدت زمان یک هفته، جریان برق مشترک قطع خواهد شد و وصل مجدد منوط به تسویه حساب برق مصرفی و پرداخت هزینه قطع و وصل خواهد بود.
تا اینجای کار به نظر می‌رسد که مشکل خاصی وجود ندارد اما نکته جالب توجه در قسمت بعدی این قبض‌ها بوده که تاکید شده حتی درصورت پرداخت قبض اخطار، پیش از اتمام مهلت یک هفته ای مذکور، مراتب باید به برق منطقه ای محل سکونت اطلاع داده شود که بررسی ها مشخص کرده که با وجود پرداخت قبض و عدم اطلاع مشترک به برق منطقه ای محل سکونت ،ممکن است که برق محل سکونت قطع شود.
ظاهرا"بعد ازپرداخت قبض،وجه واریزی سه روز بعد در حساب برق منطقه ای واریز می شودکه همین امرسبب شده که در برخی موارد، برق منطقه ای مورد نظربا تصور عدم پرداخت وجوه اخطار از ناحیه مشترکان مواجه شده و نسبت به قطع برق آن مشترکان مبادرت ورزد.
دراین راستا،حسین صبوری،مدیرعامل شرکت برق تهران بزرگ ضمن تشکر از «نود اقتصادی» بابت پیگیری این موضوع وعده داد که بزودی برای پیگیری این دست به کارمی شود.
وی به عنوان نمونه گفت که این مشکل در شرکتهایی چون مثل آب وفاضلاب، گاز و مخابرات مشاهده نمی شود چون این شرکتها گردش خزانه ندارند و بلافاصله پس از واریز وجه، در حساب این شرکتها ثبت می شود حال آنکه در زمینه برق منطقه ای، وجوه واریزی ابتدا به حساب خزانه واریز می شود که باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود.