به گزارش «نود اقتصادی»،‌ صادق خلیلیان اظهار داشت: متاسفانه بازداشت مدیران در رده‌های مختلف بخش کشاورزی در دولت آقای روحانی سال به سال بیشتر شده که باید آسیب شناسی شود. به نظرم برای انتخاب مدیریت‌ها در کشور در مواردی آن اصولی که بر نظام جمهوری اسلامی حاکم است رعایت نشده است.

وزیر سابق جهاد کشاورزی افزود: مدیرانی انتخاب شدند که تضاد منافع دارند. کسی که در بیرون در بخش خصوصی و یا در زمینه واردات کار می‌کند نباید مدیر دولتی باشد. فرد مدیر دولتی باید همه تمرکز خود را در برای پیشرفت کار مردم و تولید بگذارد. کسی هم که می‌خواهد واردات کند یا فعالیت در بخش خصوصی داشته باشد باید از سیستم‌های مدیریت دولتی بیرون برود.

وی گفت: دولت بعد از فشار کارشناسان، برنامه نسبتاً موفقی را در سال جاری با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص نرخ ارز نیمایی برای واردات گوشت داشت و دیدیم که قیمت در بازار تا حدی بهتر شد. اما زمانی که گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد هر چقدر هم گوشت وارد می‌کردند اتفاقی در بازار نمی‌افتاد و از مسیرهای خاص سر از جاهای دیگر درمی‌آورد و مردم با کمبود مواجه بودند و مثل کشورهای قحطی زده مردم کارت ملی را به دست می‌گرفتند و در صف گوشت می‌ایستادند.

چنین صحنه زننده‌ای فقط در برخی کشورهای آفریقایی ممکن است دیده شود اما در کمال تعجب و علیرغم پیشرفت و توسعه دانش بشری و تجارب متعدد در کشورمان، دولت آقای روحانی در قرن ۲۱ آنهم در کشور انقلابی ایران که جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیاست چنین کاری را انجام ‌داد.

آمار ها حاکی از آن است که در دولت آقای روحانی اتفاق خاصی در بخش کشاورزی رخ نداده و وضعیت فعلی کشاورزی ما در همان سطح سال ۹۲ است. آمار گمرک نشان میدهد که میزان واردات محصولات کشاورزی در سال ۹۷ به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با ارزشی معادل ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است و میزان صادرات محصولات کشاورزی نیز در سال ۹۷ حدود ۶.۴ میلیارد دلار بوده و در زمان ما هم حجم واردات و صادرات‌کشور به‌طور متوسط سالانه همین میزان بود اما مصرف خانوارها بیشتر از الان بود. یعنی در خوش بینانه‌ترین حالت کشور در وضعیتی است‌ که سال ۹۲ وزارت کشاورزی را تحویل دولت آقای روحانی دادیم.

منبع: فارس