به گزارش «نود اقتصادی» پویا ناظران، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با انتقاد از انتصاب سردبیر سایت انتخاب به عنوان عضو هیات مدیره کارگزاری بانک ملی در تحلیلی نوشت: ۲ مرداد ۹۷ سایت انتخاب خبری را به عنوان تیتر اول انتخاب کرد، تا نام آقای همتی را برای بانک مرکزی مطرح کند. خبری پر اشکال که معلوم بود ارجاع آن به منبع آگاه هم صحت ندارد. بیشتر شبیه به رپرتاژ آگهی بود.

 همان زمان من این متن را به چند نفر از دوستانم نشان دادم و از آنها پرسیدم که به نظر شما این رپرتاژ آگهی چقدر خرج روی دست رئیس کل بانک مرکزی گذاشته است؟ اما بعد از ۱۴ ماه چند روز پیش با انتشار خبر عضویت سردبیر سایت انتخاب در هیات مدیره کارگزاری بانک ملی جواب سوالم را گرفتم.

 کارگزاری‌ها نهادهای تخصصی و پیچیده‌ای هستند که نقش خطیری در بازارهای مالی ایفا می‌کنند. گردش مالی روزانه بسیار بالایی هم دارند. به همین دلیل، یک مدیر موفق برای آن، هم به تحصیلات عالی مالی نیاز دارد و هم سالهای سال تجربه کارگزاری. سردبیر انتخاب هیچکدام از اینها را ندارد. بنابراین باید گفت بدون شایسته سالاری، حکمرانی اقتصادی ما درست نمی‌شود.

گفتنی است «نود اقتصادی» چند روز پیش در خبری عضویت علی مرادی سردبیر سایت انتخاب در هیات مدیره کارگزاری بانک ملی را افشا کرده بود.