به گزارش «نود اقتصادی» محمدعلی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک اظهار کرد: احیای خسارت‌هایی که به صنعت نفت عربستان وارد شده زمان می‌برد. صدماتی که به میدان نفتی عربستان وارد شده بعید است طی چند روز دوباره به ساختار قبلی برگردد و این موضوع نشان‌دهنده این است که بازار نفت در جهان ممکن است با تغییراتی همراه باشد.

وی افزود: آنچه اکنون اتفاق افتاده، بی‌اعتمادی مشتریان عربستان با وجود وعده‌های ترمیم زیرساخت‌های شرکت آرامکو است. به این دلیل که ریسک صادرات  نفت عربستان را افزایش می‌دهد و متقاضیان زمانی که سفارش خود را اعلام می‌کنند معلوم نیست که در تاریخ مقرر نفت خود را تحویل می‌گیرند یا خیر. از این رو مشکلاتی در تأمین نفت عربستان به وجود می‌آید.

خطیبی گفت: اگر یمنی‌ها یک‌بار دیگر به تاسیسات نفتی عربستان حمله کنند قیمت نفت افزایش زیادی خواهد داشت.اکنون امنیت نفت عربستان با مشکل مواجه شده و معلوم نیست که حملات یمنی‌ها ادامه داشته باشد یا خیر. اگر حتی یک‌بار دیگر یمن به تاسیسات نفتی عربستان آسیب برساند و این موضوع تداوم داشته باشد مشتریان نفت شرکت آرامکو از دست می‌روند و قیمت نفت افزایش خواهد داشت.