«نود اقتصادی»:دبیرکل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر کمبود روغن موتور در برخی استان‌ها افزود: به هیچ وجه مشکل تولید روغن‌های صنعتی در کشور نداریم و تولید این محصول مازاد برمصرف است.

حمید رضا خلیلی، با بیان اینکه سرانه مصرف روغن موتور در کشور،  ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن است گفت: هم اکنون سالانه ۸۰۰ هزار تن روغن موتور در کشور تولید می‌شود که این مسئله نشان می‌دهد تولیدکنندگان انواع روانکار‌ها چه از نظر ظرفیت و جه از نظر فناوری‌های تولید، کمبودی ندارند و این شرکت‌ها آمادگی دارند تا نیاز کشور را بطور کامل تامین کنند.

این فعال صنعت روانکار‌ها با اشاره به جلسه اخیر شرکت‌های روغن سازی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاونت کالا‌های سرمایه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه تصمیمات مناسبی گرفته شد تا برخی کمبود‌های موجود نیز در روز‌های آینده برطرف شود.

خلیلی در تشریح جزئیات این تصمیم‌ها گفت: یکی از این تصمیم‌ها این بود شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور،  با حداکثر ظرفیت تولید کنند و محصولات تولید شده کمافی سابق در بازار توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا بر نحوه توزیع روغن موتور بین عاملین توزیع نظارت بیشتری شود وهمچنین به شرکت‌ها مجوز داده شد بخشی از محصولات خود را در سیستم‌های فروش شهری و بصورت فروش مستقیم به ویژه در پایانه‌های حمل ونقل بین شهری به مصرف کنندگان نهایی عرضه کنند.

دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی تاکید کرد: کالا به وفور در کشور موجود است و کمبود‌ها در برخی استان‌ها نیز در چند روز آینده برطرف خواهد شد و همچنان تولید این محصول باتمام ظرفیت ادامه دارد و مردم به ویژه فعالان حمل ونقل جاده‌ای به هیچ عنوان نگران تامین روغن موتور‌های مصرفی خود نباشند.