«نود اقتصادی»:نرخ طلا و انواع سکه در بازار آزاد تهران امروز (دوشنبه) کاهش یافت، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با کاهش حدود ۲۵ هزار تومانی نسبت به دیروز به مبلغ چهار میلیون و ۴۴۵ هزار تومان به فروش رسید.

هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۴ امروز به قیمت چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد.

نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان ارزش گذاری شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهرگفت: اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی در کاهش قیمت طلا و سکه مؤثر بوده و جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار کاهش یافته است و سرمایه گذاران خرد تا مشخص شدن نتایج مربوط به تحولات سیاست خارجی، تمایلی برای ورود به این بازار ندارند.

به گفته «عبادالله محمدولی» مهمترین عاملی که باعث افت بهای طلا و سکه در بازار شده، انتشار اخبار مثبت مربوط به تحولات سیاست خارجی و افت نرخ دلار بوده است.
نوسان محدود نرخ دلار

نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی امروز به ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان و فروش ۱۲ هزار و ۷۵۰ هزار تومان رسید. هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته شد.

میانگین بهای هر یورو در روز کاری گذشته در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۷۴۹ تومان و هر دلار ۱۲ هزار و ۷۹۳ تومان بود.

همچنین حواله فروش در سامانه نیما برای هر یورو ۱۲ هزار و ۷۴۳ تومان و دلار ۱۰ هزار و ۷۹۵ تومان تعیین قیمت شد.