«نود اقتصادی»:شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به دنبال درج مطلبی با عنوان «بهره‌کشی بانک سامان از شرکت‌های دانش‌محور!» در تاریخ شنبه 21/2/98، در نود اقتصادی جوابیه ای ارسال کرده است.

درتوضیحات پرداخت الکترونیک سامان کیش آمده است:شرکت پرداخت الکترونیک سامان، به عنوان یکی از شرکت‌های عضو گروه مالی سامان و به عنوان رتبه دوم سهم از تراکنش‌های پرداخت الکترونیک کشور، از سال‌ها پیش و در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با هدف توسعه دانش و فناوری مالی اقدام به همکاری و حمایت از استارت‌آپ‌های فین تک و شرکت‌های دانش بنیان نموده است.

لازم به یادآوری است منظور از همکاری صرفا خرید سهام شرکت‌ها نبوده و در موارد بسیاری شامل قرارداد همکاری مشترک، در اختیار قراردادن فضای کار و... است که نمونه‌های موفق آن را می‌توان در استارت آپ‌های  Pay.ir، ECM و... جستجو کرد.

متاسفانه در گزارش مذکور، در موارد بسیاری اطلاعات نادرست و غیر مستند درج شده است که لازم است این اطلاعات برای مخاطبان پایگاه خبری نود اقتصادی به شکل شفاف و روشن بیان گردد:

1- همکاری با شرکت «اول زنجیره بلوک سامان ایرانیان» با نام تجاری «همراستا»، صرفا در دستور کار شرکت پرداخت الکترونیک سامان قرار داشته و این موضوع مطلقا ارتباطی با بانک سامان ندارد.

2- انتظار می رود رسانه ای مانند نود اقتصادی که مدعی ایجاد شفافیت در فضای کسب و کار است در هنگام انتشار اطلاعات مربوط به یک موضوع دو طرفه، به روابط عمومی طرف دیگر هم مراجعه و اطلاعات صحیح و دقیق را دریافت کند چرا که انتشار و موضع گیری یک طرفه در خبر عین قضاوت است و این قطعاً رسالت رسانه نیست.

3-  این همکاری مشترک، از طریق عقد قرارداد در راستای اجرای پروژه های مشترک و در اختیار قراردادن فضای کار اشتراکی است. تا به این لحظه پرداخت الکترونیک سامان هیچ گونه سرمایه گذاری و یا خرید سهام  از شرکتى با نام «اول بلاک» ننموده و قصد خرید آن را هم ندارد.

4-  ذکر این نکته ضروری است که «اول بلاک» نامى تجارى است که در سامانه ثبت علایم تجارى به نام آقاى محمد حسن فرنوش (مدیر عامل فعلی شرکت اول زنجیره بلوک سامان ایرانیان) اظهار نامه  گردیده است.

5- موضوع اختلافى که در گزارش اشاره شده است، بین یکی از سهامداران شرکتى به نام «اول معماران زنجیره بلوک ایرانیان» و شرکت «آریا تک» در قراردادى شخصى بوده که در تسویه حساب فى ما بین، شخص سهامدار انتقال قسمتى از سهام خود در شرکت مذکور را به شرط حل و فصل اختلافات وعده داده است که این موضوع و شرکت مذکور مطلقا ارتباطی با پرداخت الکترونیک سامان و بانک سامان نداشته و همانگونه که در ابتدا ذکر شد، همکاری این مجموعه با شرکتى با نام «اول زنجیره بلوک سامان ایرانیان» با نام تجاری همراستا منعقد شده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان و گروه مالی سامان، همواره ضمن حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، بر حرکت در مسیر قوانین رسمی کشور، رفتار حرفه ای و سالم در فضای کسب و کار و نیز رعایت حقوق مادی و معنوی افراد و شرکت‌ها تاکید خاص و ویژه ای دارد که سوابق قبلی در این زمینه نیز، موید این مطلب است.