به گزارش «نود اقتصادی» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درباره وضعیت بازار گوشت قرمز با بیان اینکه نمی توان جلوی خروج دام زنده را از کشور بگیریم، گفت: افزایش قیمت گوشت در کشور به قاچاق دام مرتبط نیست.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیون واحد دامی سبک و سنگین در کشور وجود دارد و از لحاظ تعداد جمعیت دامی جزو هفت یا هشت کشور برتر دنیا هستیم.
او ادامه داد: نیاز کشور به گوشت قرمز حدود یک میلیون تن است که قسمت عمده آن از دام سنگین تامین می شود.
اسکندری با بیان اینکه پنج سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، گفت: ظرفیت تولید گوشت مورد نیاز در کشور وجود دارد، تنها کافی است ضریب تولید را در جمعیت دام سبک و سنگین کشور افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: به معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم، با ایجاد ارتقای ژنتیکی در گله گاو دو رگ، برای نمونه گاو سمینتال که یک گاو گوشتی- شیری است، تولید شیر و  گوشت در ضریب تبدیل را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: با استفاده از کارشناسان داخلی می‌توان ضریب تبدیل گاوهای هل‌اشتاین شیری و گاو سمینتال شیری و گوشتی را افزایش داد و نیاز کشور را از این طریق تامین کرد.
وی تصریح کرد: با این اقدام حداقل می توان تولید گوشت را ۱۸۰ هزار تن و کره را ۹۰ هزار تن افزایش داد، در حالی که هم‌اکنون سالانه ۴۵ هزار تن کره وارد می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه تحریم به لحاظ نقل و انتقال ارز برای ما مشکل ایجاد می کند، اظهار کرد: اگر نیازی به واردات نداشته باشیم، نقل و انتقال ارز مشکل ساز نخواهد بود.
وزیر اسبق جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور کرده ایم، گفت: اگر در مجموع یک میلیون راس گوسفند از کشور قاچاق شده باشد، ۲۰ هزار تن گوشت می‌شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که واردات ۱۴۰ هزار تن گوشت قرمز، به معنای وارد کردن هفت میلیون واحد دامی به کشور است.
اسکندری با بیان اینکه مشکلات بازار گوشت ناشی از مدیریت نامناسب است، اظهار کرد: چرا باید گوشت وارد شده به کشور چندین ماه در گمرک بماند؟
وزیر اسبق جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر نظارت، کنترل و برنامه ریزی درستی در زمینه گوشت قرمز وجود داشت، نیازی به واردات این میزان گوشت قرمز نبود.
اسکندری بیان اینکه دستگاه های دولتی باید در زمان بحران نقش خود را ایفا کنند، تصریح کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام در بحران عملکرد مناسبی نداشته باشد، چه زمانی باید داشته باشد؟!
وزیر اسبق جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه برای حل مشکلات صنعت مکاتباتی را با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و راهکارهایی ارائه دادیم، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان وزارت جهاد فکر می کنند که راه حل های خودشان مشکلات را حل می کند، در حالی که اینگونه نیست.