«نود اقتصادی»- با گذشت یکصد روز از صدور دستور "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، دایر بر حذف مدیران چند شغله از هیات مدیره شرکت‌های تابعه اما تا اکنون تنها 34 مدیر و عضو هیات مدیره دو یا سه شغله به صورت قطعی از سمت‌های متعدد خود کناره گرفته‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی تازه لیست به روزرسانی شده اعلامی از سوی سازمان‌ها و صندوق‌ها که مشمول ماده 241 اصلاحیه قسمتی از قانون تجارت بوده و استعفا داده اند را منتشر ساخته که براین اساس 34 نفر از شغل دوم و یا سوم خود استعفاده داده و 4 نفر دیگر که به نمایندگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در هیات مدیره سایر شرکت‌ها حضور دارند، حتی استعفای آنها واصل هم نشده است.

به عبارتی  از 59 مدیر دو یا سه شغله ملاک عمل قرار گرفته، دستکم 25 نفر همچنان از سمت‌های دیگر خود کناره نگرفته و یا متن استعفای خود را به دفتر وزیر ارسال نکرده اند.

محمد شریعتمداری اوایل آبان ماه امسال و در جریان دفاع از صلاحیت خود برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد که تمامی معاملات در صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی را به طور مکشوف در اختیار مردم قرار‌ دهد.

انتشار لیست اسامی همه مدیران و اعضای هیات مدیره‌های شرکت های تابعه این وزارتخانه بر روی سایت رسمی این وزارتخانه، وعده دیگری بود که محمد شریعتمداری داد که وزارت خانه مذکور هم 14 آبان ماه امسال با انتشار لیست 1200 نفره اعضای هیات مدیره 550 شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه، وعده وزیر را جامه عمل پوشاند.

بررسی‌ها در همان ایام نشان داد که دستکم 50 مدیردو شغله و 9 مدیر سه شغله در زمره اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه این وزارتخانه حضور داشته‌اند.

هرچند که عده ای،پارا فراتر نهاده و تخمین زدند که عده اعضای هیات مدیره دو یا سه شغله از این رقم هم بیشتر بوده است.

با این حال، محمد شریعتمداری، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی 23 آذرماه امسال از استعفای همه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صندوق ها و سازمان های تابعه این وزارتخانه خبر داد.

هر چند که به نظر می رسد با وجود اعلام وزیر دایر بر استعفای همه مدیران، اما همچنان عده ای از مدیران دو یا سه شغله  در اجرایی کردن دستور وزیر مقاومت می کنند.

باید دید که چه زمانی وزارت تعاون لیست همه اعضای منصرف از هیات مدیره دو یا سه شغله را منتشر خواهد کرد؟