سهیلا جلودارزاده، نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی اما هر روز شاهد گرانی این کالاها هستیم گفت: بخشی از این کالاها توسط افراد و جریانات قدرتمند از کشور خارج می شوند و توزیع مناسبی ندارند. به عنوان مثال دلیل گرانی قیمت گوشت در ماههای اخیر یکی قاچاق و دیگری عدم توزیع مناسب است!

وی افزود: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نهادهای نظارتی که عضو دارد در این زمینه گزارش هایی را بیاورد تا بتوان شرایط را طبق آن بررسی کرد.

این نماینده مجلس درباره سهم تصمیمات اشتباه داخلی در اقتصاد کشور تأکید کرد: تصمیمات اشتباه از یک طرف و فساد موجود از طرف دیگر از جمله موارد سهیم در شرایط کنونی هستند که البته فساد موضوع مهمتری است که باید به آن رسیدگی شود.

جلودارزاده عنوان کرد: اگر در سیستم مسئله رانتخواری وجود نداشته باشد و سیاستهای غلط برنامه های قبلی را برهم نزند میتوان امیدوار بود که این شرایط را با موفقیت سپری کنیم و اتفاقا تجربه آن را هم در دوران دفاع مقدس هم داریم.

وی در ادامه در رابطه با توقف اعلام آمار رشد اقتصادی و تورم از سوی بانک مرکزی نیز گفت: شاید این اقدام برای مقابله با بخشی از جنگ روانی باشد البته امیدواریم که از درون به این آمارها توجه داشته و خودفریبی نباشد.

علیرضا ساعدی