عباسعلی ابونوری اقتصادان و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران مرکز در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص بودجه 98 اظهار کرد: بودجه سال 98 باید به عنوان یک بودجه جنگی در نظر گرفته شود و تدوین آن مانند بودجه‌های دوران دفاع مقدس باشد.

وی گفت: اگر دولت نکات ریز را در بودجه سال 98 نادیده بگیرد، موفقیتی حاصل نمی‌شود و این یک تهدید بزرگ برای کشورخواهد بود. درحال حاضر بودجه سال 98 خیلی بیشتر از بودجه 97 است و اینکه بیشترین بودجه مربوط به کدام بخش از اقتصاد کشور می شود،دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی افزود: بودجه سال 98 باید در جریانی قرار بگیرد که بخش خصوصی را مجددا احیا کند و حتی بتوانیم با دنیا رقابت کنیم. اما در حال حاضر ما نیازمند پیروزی در این جنگ اقتصادی هستیم و حتی اهداف بلند مدت ما باید تامین شود. مطمئنا اهدافی که در سال  97 داشته‌ایم قطعا در بودجه سال 98 نخواهیم داشت بدلیل اینکه اهداف عمرانی ما در بودجه سال 98 لحاظ نشده و حتی ممکن است رشد اقتصادی ما از سال 97 منفی تر شود.

عباسعلی ابونوری با انتقاد از مشکلات بدیهی بودجه سال 98 اظهار کرد: با این طرز بودجه بندی دولت برای سال 98 کشور بیشتر دچار رکود و تورم خواهد شد.می بایست مسیر بودجه به سمت ایجاد اشتغال ، کاهش رکود و مقابله با تورم قرار می گرفت. بودجه با نرخ ارز 5300 تومان تعیین شده  و در حالی که نرخ ارز در بازارآزاد 10هزار تومان است. این تفاوت قیمت یک نابرابری را پدید خواهد آورد. این قیمت بودجه اصلا  واقعی نیست.

 این اقتصاددان تصریح کرد: قیمت فعلی فروش نفت در بودجه   زیر 50هزار دلاراست، ایده ای که دولت در نظر دارد و با واقعیت بسیار متفاوت است،در صورتی که سال 98 بسیار حساس و پر خطر است اما دولت به آن اهمیتی نداده است. بنابراین سال 98 قطعا باکسری بودجه مواجه خواهیم شد.