به گزارش «نود اقتصادی» رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاثیر نوع قیمت‌گذاری بر صنعت خودرو گفت: مسئله قیمت به نوع نگاه ما به این محصول برمی‌گردد. اگر بخواهیم بگوییم که محصول انحصاری است، پس باید قیمت توسط دولت تعیین شود. درصورتی که اینچنین نیست و محصول را نمی‌توان انحصاری دانست. تقریبا 30 تا 40 مدل مختلف محصول وارد بازار می‌شود، درحالی که هیچ نوع حمایت یارانه‌ای در این صنعت وجود ندارد و به نوعی روی پای خودش ایستاده و اگر قرار بر این باشد که به شرکت‌ها فشار وارد شود و بگویند که محصولات خود را با زیان به فروش برسانند این شرکت‌ها با شکست مواجه می‌شوند و نمی‌توانند مسیر را ادامه بدهند.
وی افزود: وقتی در سال حمایت از تولید ملی هستیم نباید با دست خودمان صنعت و تولید ملی‌مان را به زمین بزنیم. این شرکت‌ها باید کار کنند تا در آن‌صورت بتوانند هزینه‌های‌شان را پوشش دهند و در کنار این موارد سودی نصیب‌شان شود تا کمی برای کیفیت و تنوع محصول سرمایه‌گذاری کنند. ما عملا این شانس را از خودروسازان گرفته‌ایم و این کار صحیح نیست.
ویسه از تعیین قیمت در حاشیه بازار گفت: اینکه می‌گویند قیمت باید در بازار مشخص شود، هم دلیل فنی و هم دلیل اقتصادی دارد. اگر قرار باشد که خودرو را به عنوان دست اول به دست یک عده‌ای بدهند و بعد آن‌ها که واسطه هستند خودرو را به‌عنوان دست دوم به قیمت بالا در بازار به دست مردم بدهند، کمکی به مصرف‌کننده واقعی نشده و تنها یک‌سری دلال منفعت آن را خواهند برد. این افراد کسانی هستند که از کارخانه ماشین دست اول را می‌خرند و به قیمت بالا و دست دوم به فروش می‌رسانند و مابه‌التفاوت آن را به جیب خود روانه می‌کنند. اختلاف قیمت فاحشی که بین بازار و کارخانه وجود دارد تنها به نفع دلالان و واسطه‌ها است و از طرف دیگر بزرگ‌ترین ضربه را به خودروسازان زده‌ایم، به نوعی که دیگر نمی‌توانند تولید را ادامه دهند.
وی افزود: اگر در حال حاضر اجازه بدهند که خودروسازان در حاشیه بازار عمل کنند ما دیگر اختلاف قیمت کارخانه و کف بازار را نخواهیم داشت. اگر سود نصیب شرکت‌های خودروسازی شود از حاشیه زیان خارج می‌شوند و آینده‌شان دیگر خطرناک نخواهد بود. مسئله‌ای که وجود دارد این است، در این شرایط که مواد اولیه افزایش قیمت را داشته و تامین آن بسیار سخت شده است نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی بازارها باید فراوانی کالا را داشته باشیم. ما زمانی در بازار کمبود را احساس نمی‌کنیم که از تولید ملی حمایت کنیم و این را باید به‌عنوان یک اصل قرار دهیم.