«نود اقتصادی»:مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 97 دبیرستان دانا و توانا ی منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در تهران برگزار شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست که با حضور تعدادی از پذیرفته شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار برگزار شد افزود: با کمک هم می توانیم برای شکوفایی استعدادهایی که در درون فرد فرد هر جامعه است حجم عظیمی از خلاقیت رشد و استعداد و هم افزایی و افزایش علمی فرهنگی و اجتماعی را در کشور شاهد باشیم. متاسفانه با وجود استعدادهای فراوانی که در این سرزمین وجود دارد هنوز شرایط کافی و لازم برای شکوفایی این استعداد ها فراهم نشده است.

مرتضی بانک  استفاده از مبانی استعدادیابی در سیستم آموزش و پرورش کشور را مهم عنوان کرد و گفت: اگر سیستم  آموزش و پرورش ما روزی بر مبنای استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت طراحی و برنامه ریزی شود تک تک این انسان ها که در درون هر یک دنیایی از اندیشه، تفکر و استعداد نهفته است آنچنان برای خدمت به جامعه بسیج می‌شوند و شرایط متفاوتی برای جامعه ایجاد می‌کنند که این استعدادها می توانند مسیر پر سنگلاخ رقابتی علمی و پژوهشی را کنار بزنند و از بسیاری از کشورها پیشی بگیرند و امکانات و ارزش های فراوانی را بیش از امروز به وجود آورند.

مشاور رییس جمهور تغییر در سبک و شیوه های نظام آموزشی را در کشف استعدادهای نهفته موثر خواند و افزود: تغییر نظام آموزشی در کشور منجر به یافتن استعدادها و شکوفایی آنها می شود. شما تعداد محدودی از این استعداد ها هستید که در شرایط محدود شکوفا شده اید تا به مردم ایران و  دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان پیام دهید که با کمترین امکانات می توان استعدادهای فراوانی را شکوفا کرد.

بانک گفت: اگر جریان استعدادیابی در کشور به حرکت درآید هیچ چیز جلودار پیشرفت کشور نخواهد بود و فرزندِ فرزندان شما به شما که پایه‌گذاران این جریان آموزشی هستید افتخار می‌کنند.

وی وجود استعداد و خلاقیت را مهم ترین مزیت انسان برشمرد و افزود: انسان سرشار از استعداد و خلاقیت است و این مهم ترین مزیت انسان بودن است. با خود بیاندیشیم که اگر انسان استعدادها و خلاقیت هایش شکوفا شود دنیا چه تغییرات شگرفی را خواهد داشت، تغییراتی که ما را به خدا و آنچه که در هستی خلق شده نزدیک می کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: کشورهایی که آموزش آنها بر مبنای استعدادیابی است توانسته اند بسیاری از الگوهای جدید توسعه و تحولات جهان را به وجود آورند. شما با کمترین امکانات و استعداد و علاقه ای که داشتید توانسته اید بستری فراهم کنید که با دستان شما تبدیل به شکوفایی و خدمت رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان شوید.

بانک از اقدام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به دلیل پایه ریزی دبیرستان دانا و توانا در این منطقه با وجود محرومیت های فراوان تقدیر کرد و گفت: امروز مشاهده می کنیم کار مهم و مثبتی در حوزه آموزش و پرورش و جریان استعدادیابی در مناطق آزاد کشور انجام شده است و این بخشی از وظیفه ما در راستای توسعه جوامع محلی است.

هم چنین در این مراسم مشاور رییس جمهور از خدمات رئیس دانشگاه بین المللی چابهار که ظرفیت و فضای این دانشگاه را به فعالیت این دبیرستان اختصاص داده است تشکر کرد.

وی افزود: امیدوارم این کار که در سال گذشته شروع شده با جدیت در این منطقه و سایر مناطق آزاد کشور ادامه پیدا کند.

بانک خطاب به دانش آموزان موفق این مدرسه گفت: شما نمونه موفقی از جامعه پر استعداد استان سیستان و بلوچستان هستید که با یک سال تغییر در نظام آموزشی توانسته اید به ایران اعلام کنید که: هستید، استعداد دارید و آینده‌سازان خوبی برای کشور محسوب می شوید.
مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بهرام میرزایی مدیر مدرسه دانا و توانا چابهار، هانی صباغان مدیر سلامت و ورزش، محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیر کل حوزه دبیر شورایعالی و محمد ایزدی مدیرکل آموزش دانشگاه صنعتی شریف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.