«نود اقتصادی»: رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه حدود 2 هزار میلیارد ریال از املاک مازاد خود را از ابتدای شهریورماه سال 1396 تا پایان مردادماه امسال واگذار کرد.

محمدکاظم چقازردی، به فروش 130 رقبه املاک مازاد بانک سپه در سال گذشته به ارزش بیش از یک هزار و 605 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این روند در سال 97 نیز ادامه دارد.

مدیر عامل بانک سپه گفت: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و ریاست محترم جمهوری در حمایت از تولیدات داخلی و اجرای قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: بانک سپه تمام تلاش خود را برای واگذاری صحیح و در چهارچوب قانون املاک مازاد خود بکار گرفت و در این راه اقدامات ارزنده‌ای نیز انجام‌شده است.

چقازردی از واگذاری 40 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید متعلق به بانک سپه خبر داد و افزود: با تصویب هیئت‌مدیره بانک سپه پس از تعیین قیمت کارشناسی در مرحله اول 40 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید به‌عنوان یکی از ده شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار متعلق به بانک سپه طبق ضوابط و مقررات ناظر واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام بانکی مقدمات واگذاری سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از طریق فرابورس ایران را فراهم کرده است.

چقازردی همچنین از ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ری، عمران و مسکن استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان غربی خبر داد.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک به‌طور متوسط هرماه از یکی از درگاه‌های بیان‌شده یک مزایده سراسری برای واگذاری اموال مازاد خود برگزار خواهد کرد.