اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به خبرنگار «نود اقتصادی» مبنی بر اظهارنظر اخیر صادق نجفی، معاون وزیر صنعت در برابر اعتراض تولیدکنندگان کفش که گفته بود به ما چه که مواد اولیه تولید کفش از 110 هزار تومان به 450 هزار تومان رسیده است گفت : این نوع برخورد درست نیست و حرف آن مسئول که این مطلب را گفته است غلط است. مسئولان وظیفه دارند که به این موارد رسیدگی کنند.

عسگراولادی تاکید کرد: وزرا و معاونانشان باید جواب مردم را درست بدهند، اگر جواب ندهند از بین می‌روند و می‌شکنند، در شرایط کنونی مردم و فعالان اقتصادی نسبت به نحوه مدیریت اقتصادی بسیاری از مدیران رده بالای اقتصادی کشور اعتراض دارند، اگر اعتراض آنها شنیده نشود و با این ادبیات اخیر معاون وزیر صنعت پاسخ داده شود، به نفع کشور نخواهد بود.

وی خطاب به وزیر صنعت گفت: آقای وزیر صنعت! اگر نیایید و پاسخ فعالان اقتصادی معترض را ندهید، خودتان خواهید شکست، زیرا آن زمان دیگر کسی نمی‌تواند به شما اعتماد کند.

عضو اتاق بازرگانی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از مشکلات و نوسانات کنونی اقتصادی را ناشی از تحریم‌های خارجی و چند درصد را ناشی از تصمیمات نادرست داخلی می‌دانید به خبرنگار «نود اقتصادی» خاطرنشان کرد: تحریمهای خارجی که هنوز نیامده است، چطور عده ای میگویند این مشکلات ناشی از تحریم است. به جرات میگویم 90 درصد مشکلات کنونی ناشی از تصمیمات غلط و سو مدیریت دولت و وزرای اقتصادی آقای روحانی است و تنها 10 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است.