سید محسن قمصری، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» درباره تبعات تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ و آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند تا صادرات نفت کشورمان را سخت و هزینه‌بر کنند، شاید هم بتوانند در مدتی کوتاه صادرات نفت ایران را به صفر برسانند اما از آن جا که بازار تحمل صفر شدن صادرات نفت ایران را نخواهد داشت، بنابراین این اتفاق نمی‌افتد، بلکه مانند دوره قبل صادرات را محدود می‌کنند تا هم بتوانند بازار را راضی نگه دارند و هم از سوی دیگر هزینه‌های ایران را بالا ببرند.

وی گفت: در حال حاضر ما نزدیک به 2.5 میلیون صادرات نفت داریم، اگر این میزان به 1 میلیون برسد، مجبور به کاهش تکلیفی در تولید خواهیم شد که این موضوع برای کشور هزینه‌زا است، از طرفی نقل و انتقال وجوه بشکه‌ های صادر شده هم برای کشور هزینه زیادی دربردارد.

قمصری گفت: با کاهش صادرات نفت ایران درآمد کشورمان کم می‌شود، آمریکا هم به دنبال همین است که صادرات را هزینه‌بر و سخت کند.

وی در ادامه در رابطه با تحریم‌های نفتی آمریکا و این که آیا با این تحریم‌ها کشور با کمبود بنزین مواجه خواهد شد یا خیر به «نود اقتصادی» توضیح داد: آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند که در واردات بنزین برای ایران مشکل ایجاد کند اما با توجه به این که فاز سوم ستاره خلیج فارس تا پایان سال عملیاتی و راه اندازی می‌شود، چنان چه بتوانیم مصرف داخلی را هم کنترل کنیم هیچ مشکلی برای تأمین بنزین نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار «نود اقتصادی» مبنی بر بازنشستگی مدیران صنعت نفت که به سنین بالا رسیده‌اند و پیامدهای مثبت آن در این صنعت خاطرنشان کرد: باید آقای وزیر پاسخ دهند که آیا از مدیران عالی که دارند و بازنشسته هستند می‌خواهند استفاده کنند یا خیر؟ البته بخشی از لیست مدیرانی که به عنوان بازنشسته در مطبوعات منتشر شده است، هنوز بازنشسته نشده‌ و با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود دارد بازنشستگی این افراد به تعویق افتاده است و هنوز شاغل هستند.

وی ادامه داد: اگر منکر تجربه باشیم با رفتن این آقایان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما چنان چه به تجربه معتقد باشیم قطعا حذف این افراد می‌تواند ضربه بزند.
قمصری در رابطه با شرکت توتال و با بیان این مطلب که توتال منافع بسیار بزرگی درآمریکا دارد، گفت: قرارداد توتال با ایران قابل مقایسه با منافعی که این شرکت در آمریکا دارد نیست، لذا با دید اقتصادی اگر نگاه کنیم با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده توتال ایران را رها کرده و می رود حتی شاید حاضر به پرداخت جریمه هم باشد اما راضی نمی‌شود که به ایران بازگردد.