«نود اقتصادی»:رئیس سازمان نظام مهندسی کشورگفت: به دلیل عدم تولید مسکن در سال های گذشته تمامی انبارهای کارخانه های تولید مصالح پر شده است.

فرج الله رجبی، با بیان اینکه ساخت‌وساز ارتباط بسیار زیادی با کالای ایرانی دارد، گفت: ساخت‌وساز می تواند اقتصاد کشور را بسیار توسعه دهد.

وی در ادامه افزود: در سال 97 از دولت تقاضا داریم؛ در حوزه ساخت‌وساز و مسکن برنامه جامع و کاملی را تبیین کند و سیاست‌های خود را در این حوزه هرچه سریعتر ارائه دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، تأکید کرد: دولت باید در بخش تولید مسکن اقدامات گسترده‌ای انجام دهد، زیرا هم اکنون کشور نیازمند تولید هرچه بیشتر مسکن است.

رجبی با بیان اینکه متأسفانه وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن اقدامات خاصی را در سال‌های گذشته انجام نداده است، گفت: امسال باید سیاستگذاری دولت در بخش مسکن، تولید مسکن هرچه بیشتر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم تولید مسکن در سال‌های گذشته انبار کارخانه‌های تولید مصالح پر شده و مصالح ساختمانی نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید کاملا جدی وارد حوزه مسکن شود و در برنامه‌های مَسکنی خود یک بازنگری جدی داشته باشد.