«نود اقتصادی»- مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین اعلام کرده که در نامه‌های متعدد به بیمه مرکزی، پیشنهادهای مختلفی ارایه کرده و خواستار مذاکره با بیمه مرکزی  در مورد راههای چگونگی همکاری بیشتر اتکایی با بیمه مرکزی شده و ابراز تاسف کرده که بیمه مرکزی همچنان، هیچ پاسخی به درخواست‌های او ارایه نکرده است.

سید مصطفی کیایی، در نامه خود خطاب به مصدق، معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی آورده است که شرکت‌های بیمه مستقیم درهیچ کشوری از جهان نمی توانند قبولی و واگذاری بیمه اتکایی داشته باشند.

به گفته وی، انجام فعالیت‌های اتکایی اجباری می تواندبه عنوان وظایف نظارتی بیمه مرکزی تلقی شود، اما بیمه مرکزی با پذیرش ریسک های کوچک و به صورت اختیاری، فعالیت شرکت‌های خصوصی را تحت تاثیر قرارداده و این موارد سبب شده تا  90 درصد اتکایی کشور دراختیار دولت قرار باشد و در عمل بخش خصوصی اتکایی نمی تواند نقشی در بازار اتکایی داخل ایفا کند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین گفته که با توجه به اجرای برجام و مذاکرات متعدد رئیس کل بیمه مرکزی با بیمه گران بزرگ دنیا، بیمه اتکایی امین پیشنهاد تغییر در ماده 20 آئین نامه 40 شورای عالی بیمه را دارد زیرا این تصمیم در زمان اعمال تحریم‌های ظالمانه انجام شده و پس از برجام نیازمند بازنگری مجدد دارد.