«نود اقتصادی»:شرکت تولیدی لاستیک دنا اعلام کرده که همواره تولید داخلی محصولات استاندارد وبا کیفیت را با هدف  تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی سرلوحه کارخود قرارداده و توانسته خودرا به عنوان سنگر اقتصاد مقامتی  استان فارس معرفی کند.

درتوضیحات ارسالی این شرکت تولیدی آمده است،همانگونه که دربند سوم سیاستهای  24 گانه اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین و ابلاغ شده به صراحت برمحور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید،توانمند سازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها وبه کار گیری ظرفیت و قابلیت های  متنوع در جغرافیای  مناطق کشورتاکید شده است.

شرکت تولیدی لاستیک دنا، اظهار کرده که ضرورت دارد تا تمامی عوامل داخلی دست به دست هم داده و با ایجاد شرایط معقومل بستر مناسب برای  تولید اقتصادی، کیفی و استاندارد را ایجاد کنند.

بر اساس اعلام شرکت تولیدی لاستیک دنا، درخبرمنتشر شده به نقل از مدیر عامل این شرکت  آمده که تعرفه سه برابری،تاثیر منفی بر فعالیت صنعت لاستیک داشته، حال آنکه منظور ازطرح موضوع واردات،تاکید بر ضرورت کاهش تعرفه واردات مواد اولیه صنعت لاستیک با هدف تولید ارزان ترکالا و در نهایت سهولت تولید ودسترسی مصرف کننده به محصول نهایی باقیمت کمتر است.

این شرکت تولیدی تاکید کرده،با توجه به تاثیر کلان مواد اولیه بر بهای تمام شده،تحقق این مهم بیش از دیگر عوامل تولید می تواند درکاهش قیمت تمام شده و ایجاد رونق و تحرک بیشتر،کارا واقع شود.

این شرکت درانتها،یادآور شده که کاهش تعرفه واردات مواد اولیه نقش بسزایی دررشد بهره وری اقتصادی این صنعت مهم واستراتژیک و تقویت عوامل تولیدآن را دارد و افزود که انتظار می رود نهادهای تاثیرگذار درتعیین و تعدیل تعرفه ها این موضوع را بیش از  پیش مد نظر قرار دهند تا با تحقق آن امکان سهم بری عادلانه ترعوامل مختلف در زنجیره تولید تامصرف فراهم شود.