حمیدرضا غزنوی سخنگوی اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص اقدام شرکت سامسونگ در توهین به ورزشکاران ایرانی اظهار کرد: ایران مدتی طولانی است که دچار جنگ اقتصادی شده که نشانه‌های آن کشورهایی هستند که داوطلبانه به استقبال تحریم میروند و در مسائل اقتصادی فعالیت می‌کنند. اما ما در جنگ اقتصادی بسیار ضعیف عمل می‌کنیم.  

وی افزود : مسئولینی که در عرصه جنگ اقتصادی مسولیت دارند در مقابل دشمن  کوتاهی می‌کنند که به هیچ وجه عنوان به صلاح کشور نیست، زیرا چیزی که ایران را تهدید میکند جنگ اقتصادی است.

غزنوی تصریح کرد: رهبر انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی و درون زایی را مطرح کرده و مورد تاکید قرار دادند ولی متاسفانه مسئولین دچار غفلت شده‌اند. بازار داخلی مهمترین عامل رشد اقتصادی است، متاسفانه بازار به دست برندهای خارجی سپرده شده است.
سخنگوی اتحادیه لوازم خانگی گفت : تولید و بازار هردو در کنار هم قرار دارند. اگر تعداد زیادی محصولات تولید شود اما بازاری وجود نداشته باشد فایده ندارد پس بازار مهمتر از تولید است. بازار داخلی یک بخش مهم است که آن را در اختیار برندهایی خارجی قرار دادیم. وی در واکنش به اقدام سامسونگ نیز گفت: ماجرای سامسونگ با یک عذرخواهی حل نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: آقای وزیر در مقابل ملت مسئولیت دارد، نه اینکه صرفا بگوید گوشی تلفن همراهم را عوض می‌کنم. آمارهای واردات لوازم خانگی و موبایل بیش از 15هزار میلیارد تومان است که 11 هزار میلیارد تومان آن در انحصار سامسونگ و ال جی قرارگرفته است که در سال 96 افزایش هم پیدا کرده است.  وقتی ما به راحتی بازار داخل را در اختیار کالاهای خارجی قرار داده ایم، باید منتظر چنین اتفاقاتی نیز باشیم.
غزنوی گفت: کشورهایی که محصولاتشون را به ما می‌فروشند روز به روز قدرتمندتر و بزرگتر می‌شوند و ما ضعیفتر و کوچکتر و در نهایت نابود میشویم. اگر اقتصاد را دردست نگیریم  امنیت کشور از بین می‌رود .