محمدحسین برخوردار عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص احیای معاونت اقتصادی وزارت خارجه و انتخاب غلامرضا انصاری به عنوان این معاونت اظهار کرد: معاون اقتصادی وزیر خارجه باید فردی مسلط به اقتصاد و روابط بین المللی اقتصادی باشد و این دو اصل نباید در انتخاب این پست مهم نادیده گرفته شود.

وی افزود: آقای انصاری قبلا در اتاق بازرگانی رفت و آمد داشتند و به عنوان مشاور اتاق بازرگانی فعالیت می‌کردند. ایشان آن زمان به مسائل اقتصادی علاقه نشان می‌دادند و حساس بودند ولی کافی نیست. ایشان باید زیر مجموعه خودشان را در تمام سفارتخانه‌های ایران هماهنگ کنند تا پیشروی خوبی در مسئله صادرات برایمان ایجاد شود. باید به طرف این برویم که محصولاتمان صادرات محور باشد. اگر ما نتوانیم صادرات محور عمل کنیم، با وجود انتخاب یک اقتصاددان و فردی که مشرف به مسائل اقتصادی هم است، نمی‌توانیم خروجی خاصی را از این معاونت انتظار داشته باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: باید نشان دهیم که چه محصولاتی برای صادرات داریم و چقدر می‌توانیم با دنیا در این رابطه رقابت کنیم. ما هنوز با وجود تاکید رهبر انقلاب و امام خمینی نتواسته‌ایم در تولید محصولات صادرات محور خوب عمل کنیم. در خودرو، لوازم خانگی، نساجی، لوازم ساختمانی و.. نتوانسته‌ایم وضعیت مناسبی داشته باشیم. دولت به جای اینکه در روز صنعت شرکتهای بزرگی را که بیشترین تولید و فروش را داشته‌اند معرفی کند،  روی این آیتم کار می‌کردند که کدام شرکت توانسته محصول خود را تولید کرده روی خط گذشته و جایگزین واردات کند.

برخوردار تصریح کرد: احیای معاونت اقتصادی حتما خوب است اما بهتر بود آقای ظریف فرد اقتصادی‌تری را برای این معاونت انتخاب می‌کرد تا احیای این معاونت در حد یک شو و نمایش نباشد. البته دو طرف در تاثیر گذاری این معاونت نقش دارند، هم وزارت خارجه و صنعتگران و تولید کنندگان.