«نود اقتصادی»: سود واقعی هر سهم شرکت کابل البرز در پایان سال مالی منتهی به شهریورماه سال 96 با یک افت چشمگیر به یک سوم عدد سال قبل خود تنزل کرد.

به گزارش خبرنگار «نود اقتصادی» سود واقعی هر سهم شرکت کابل البرز در پایان سال مالی منتهی به 96 به 8 ریال رسید حال آنکه سود واقعی هر سهم این شرکت در سال های 95 و 94 به ترتیب 242 و 9 ریال بوده است.

شکی نیست که بعد از صعود جدی سود واقعی هر سهم این شرکت ازعدد 9 ریال در سال 94 و رسیدن آن به 242 ریال در سال مالی 95 به نظر می رسد که سود واقعی هر سهم آن میل به بازگشت داشته و  به رقم شگفت آور 8 ریال رسیده.

شرکت کابل البرز از شرکتهای معتبر صنعت سیم و کابل بوده که سابقه ای حدود 44 ساله در عرصه تولید کابل دارد. شروع فعالیت کارخانه با نام سیکاب از سال 1352 بوده که در سال 1362 به شرکت کابل البرز فروخته شد.

این شرکت اولین تولید کننده کابل های ولتاژ متوسط در کشور بوده که برای مدتی طولانی تنها تولید کننده این کابل ها بوده است.

کاهش سفارش درمراحل مختلف اجرای قرارداد تحت تأثیر ناپایداری بازار و تحمیل این ناپایداری از سوی خریدار به شرکت، بروز آشفتگی های شدید درکنش های رقابتی و احتمال قیمت شکنی رقبا و عدم قطعیت محاسبه "قیمت" و "سود" به دلیل احتمال اجرای فازهای بعدی برنامه هدفمند سازی یارانه ها و غیر قابل پیش بینی بودن میزان تأثیر آن بر متغیرهای محیطی ازجمله ریسک های فراروی این شرکت از زبان هیات مدیره کابل البرز به شمار می آید.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کابل البرز برای سال مالی منتهی به شهریورماه سال 96 روز 13 دیماه امسال برگزار خواهد شد.