«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدپرند،تاثیر روانی زلزله کرمانشاه برافت قیمت مسکن مهر در شهر جدید پرند را به کلی ردکرده واحتمال داد که برخی افراد سود جو درتلاش باشند با شگردهای مختلف مسکن مهر را از دست متقاضیان خارج کرده و با قیمت ارزانتری خریداری کنند.

به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع در استان کرمانشاه برخی از مناطق غربی کشور لرزید که این زمین لرزه ۴۳۰ کشته و ۷۴۶۰ مجروح به دنبال داشته است.

برآورد شده در جریان این زلزله ۱۲ هزار واحدمسکونی شهری و روستایی صددرصد تخریب شده و ۱۵ هزار واحد هم نیازمند تعمیر است که در بین آنها تعدادی انگشت شمار هم مسکن مهر به چشم می خورد.

سیدعلی اکبرطاهری اطاقسرا درگفتگو با نود اقتصادی اذعان داشت که این افراد سودجومی کوشند تا از نظر روانی متقاضیان مسکن مهر را دچار شک و تردید کرده و مسکن های مهر انها را با قیمت کمتر خریداری کنند و با سود بیشتری به فروش برسانند.

به گفته وی، در شرایط فعلی و با توجه به شروع شدن فصل مدارس و اتمام  نقل و انتقال متقاضیان مسکن، خرید وفروش کاهش یافته اما هیچ ربطی به تاثیر زلزله کرمانشاه برقیمت مسکن شهر جدید پرند ندارد.

طاهری اطاقسرا،اطمینان داد که مسکن های مهرشهر جدید پرند با حضور سازندگان معتبر،با کیفیت ساخته شده و هیچ مشکلی ندارند.

وی،تعداد کل واحد های مسکن مهر شهر جدید پرند را 95 هزار واحد دانست که از این تعداد 27 هزار واحد آن نیمه کاره بوده که  به مرور در حال تکمیل شدن هستند و ادامه داد که از 27 هزار واحد مورد اشاره 2 هزار واحد آن  که به دلیل داشتن پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد،  به دستور وزیر راه وشهرسازی  ازدستور کارخارج شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدپرند،پیشرفت فیزیکی 25 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره باقیمانده موجود را بیش از 90 درصد برشمرد و گفت که از این تعداد 6500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی بوده و17 هزار واحد دارای متقاضی موثر پس از تکمیل تحویل آنها خواهد شد.

وی درباره 2 هزار واحد مسکن مهر دارای پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد هم گفت که با توجه به دولتی بودن زمین این مسکن ها،پس از محاسبه بهای زمین،این تعدادمسکن مهر نیمه کاره خود مالک شده و به سازندگان بخش خصوصی واگذار می شود.

طاهری گفت که مشکل عمده در طرح های مسکن مهر معضلات زیرساختی است.